Тактика — сьогодні, стратегія — після перемоги: аналітики про планування агромаркетингу

Наслідки війни докорінно змінили стратегії фермерів в аграрному бізнесі. Аналітики УкрАгроКонсалт вважають, що після української перемоги суттєву перевагу матимуть ті, хто вже зараз вибудовує нову стратегію розвитку розвитку.

Експерти вважають, що український агроринок повинен змінити позиції сировинного експортера до експортера продуктів із високою доданою вартістю.

Що ж до ведення діяльності зараз, то в УкрАгроКонсалт зазначили, що наразі найбільш ефективною є тактика планування на 2-4 тижні. Сьогодні, в умовах воєнного часу, умови виробництва та продажів змінюються настільки швидко, що це позбавляє сенсу підготовку та будівництво довгострокових планів. Відтак стратегії роботи “у довгу” не привабливі.

— Отримання найбільшого прибутку/маржі — вже в минулому, це вже не головне завдання, принаймні на наступні 4-6 тижнів, — зазначили аналітики. — Досягнення високої прибутковості, що було основним мотивом роботи цілої галузі, зараз відійшло на другий план. Зараз — головне позбавитися запасів зерна та звільнити елеватори під зберігання нового врожаю.

Експерти додали, що посилення дефіциту елеваторів ще більше знизить виторг фермерів від продажу зерна та олійних. У такому разі фінансування озимої посівної буде ще меншим. Однак війна рано чи пізно закінчиться, тому паралельно варто думати над стратегічним розвитком. Україна є постачальником сировини і зараз весь негатив через неможливість експортувати багато мільйонів тонн сировини.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram