Цьогоріч напередодні старту в Україні сезону жнив компанія Саse IH провела унікальний захід для преси – Саse IH Technology day.
Лише три десятиліття минули відтоді, як компанія Case IH презентувала фермерам свою лінійку тракторів Magnum, і з тих пір уже більш ніж 150 000 одиниць Magnum зійшли з конвеєра та працюють на полях по всьому світу. Сьогодні компанія запускає вже сьоме покоління свого традиційного флагманського трактора Magnum AFS Connect.
Трактор Саse Magnum AFS Connect

– Давно минули ті часи, коли трактор розглядали як просто потужну тяглову силу. Сьогодні техніка – це надзвичайно інтелектуальний продукт, – говорить бізнес-директор Case IH в Україні та Молдові Юрій Єгоров. – Це техніка, котра дозволяє сільгоспвиробнику вміло, ефективно та, я би підкреслив, досить легко нею управляти, економлячи ресурси і головне час, задля досягнення поставленої мети – заробляти більше. Хто цього насправді хоче, той має купувати саме таку техніку.

Достатньо зовнішнього погляду, навіть побіжного знайомства та досить короткочасного перебування за кермом цього лайнера, щоб переконатися – перед нами сьогодні техніка, яка випереджає новітні уявлення українців про трактори. Детальніше знайомство з Magnum AFS Connect лише зміцнило цю думку.

Три складові успіху

Яким має бути трактор майбутнього? У компанії Case IH свого часу вирішили покладатися не тільки на талант своїх конструкторів, інженерів. Пішли шляхом досліджень, аби максимально повно зрозуміти потреби та вимоги фермерів по всьому світу. На першому етапі опитали 35 фермерів, далі дійшли до цифри 1000 – опитування пройшли аграрії практично з усіх куточків нашої планети.

Детальне та вдумливе опрацювання всіх вимог тих прогресивних, далекоглядних фермерів, які використовують потенціал новітніх високоточних технологій, дало змогу визначити найголовніші пріоритети – що очікують фермери від трактора. Викристалізувалися  три складові успіху нинішнього та напевно й майбутнього фермера. До речі, враховували думку й українських майстрів сільгоспсправи.

Отже, такими складовими є: що найбільш зрозуміло – матеріальний бік справи, тобто бажання отримати на виході якомога більший прибуток. Далі йде – задоволення від отриманого результату. І, нарешті, віяння нашого вкрай динамічного часу – фермер уже не хоче пропадати в полі чи деінде зранку до пізньої ночі. Він хоче мати більше вільного часу на своє дозвілля, на свою родину.

Трактор Саse Magnum AFS Connect

Розробки інженерів компанії Case IH, втілені в лінійку тракторів Magnum, а надто – флагманську модель Magnum AFS Connect з потужністю 435 к.с., дозволяють досить сміливо стверджувати: названі складові вже стали реальністю.

Продукт-менеджер Case IH Анатолій Мацюк, а він під час презентації новітньої техніки компанії представляв Magnum AFS Connect, наголосив, що все стало можливим завдяки поєднанню технічних удосконалень конструкції трактора з використанням найсучасніших досягнень телеметрії.

Не в полі, і навіть не в офісі, а будь-де

Це якраз і звільняє масу часу. У власника аграрної компанії відпадає необхідність гасати по полях, що взагалі стає вже архаїчним знаряддям керівника, і контролювати роботу своєї техніки, вносити корективи на місці виконання робіт. Ба більше, уже немає потреби переміщати різні необхідні дані у ручному режимі, тобто використовуючи накопичувач USB. У тракторі Magnum, обладнаному новим монітором AFS Pro 1200, встановлено тісний двосторонній зв’язок з порталом Case IH AFS Connect, який доступний на сайті my.caseih.com.

NB: Система AFS Connect нової серії Magnum формується сукупністю трьох основних компонентів: терміналу оператора з монітором AFS Pro 1200, операційної системи AFS Vision Pro та супутникового приймача AFS Vector Pro. Ці елементи дають змогу користувачам на власний розсуд налаштувати управління трактором і роботу систем точного землеробства.

Ця технологія відкриває перед власником чи керівником господарства небачені досі можливості. Перебуваючи у себе в офісі, навіть більше – свій штабний кабінет він може перенести у звичайний смартфон, є можливість бачити монітор трактора, аналізувати дії оператора, зауважувати помилки, одразу, не чекаючи повернення техніки з поля, виправляти їх. Рухається Magnum швидше заданого під час виконання, скажімо, тієї ж сівби? Будь ласка, оперативно впливайте, оперативно реагуйте на перевитрати пального чи інших ресурсів. Цілком можливо налаштувати отримання повідомлень, і керівник одразу знатиме, чи оператор працює вже поза робочим часом, виїхав чомусь за межі ділянки, а можливо вже й помандрував десь трішки «наліво».

Читайте також: Точне землеробство від Case IH: віддалене управління машинами та найбільша мережа RTK

Дуже важлива ще одна функція. Якщо ви надаєте доступ до монітора в тракторі дилеру чи інженерам сервісної компанії, то це дозволяє вчасно й оперативно реагувати на відхилення в роботі системи, вузла чи агрегата, економити час на пошук номера запчастини. Сервіс-служба заздалегідь це все готує. Виграш для власника чи керівника однозначний. Технологія AFS Connect працює на кінцевий результат – зменшення витрат, економія, і зрештою – отримання стабільного доходу, а саме це є однією зі складових роботи із сучасною технікою.

Нові рівні комфорту – це більше, ніж просто дизайн

Ключовим компонентом рестайлінгу трактора Magnum із технологією AFS Connect є новий дизайн передньої частини, що нагадує концепт автономного трактора Case IH.

До слова про такий фактор, як «задоволення від результатів роботи», варто сказати і про легкість та інтуїтивність у керуванні трактором Magnum. Цьому сприяють багато вдосконалень. У кабіні до послуг оператора – два монітори: один інформує про рух машини, інший – містить дані навігації, з відеокамер тощо.

У новому Magnum AFS Connect збережені органи управління на підлокітнику Multicontroller, проте вони модернізовані. Можна користуватися сенсорним управлінням, а можна налаштувати систему «гарячі клавіші».

NB: Новий підлокітник Multicontroller має чотири кнопки, які можна налаштувати на новому джойстику Multicontroller, ще чотири на підлокітнику, плюс енкодер, який необхідно натиснути та повернути для швидкого вибору функцій на моніторі AFS 1200, а також ексклюзивні перемикачі гідророзподільників, які можна індивідуально конфігурувати. Всі ці елементи дають змогу оператору налаштувати трактор саме так, як він цього бажає.

До набору «легкість управління» варто віднести й поворот сидіння – на 40 градусів праворуч і на 5⁰ ліворуч, що підвищує комфорт роботи оператора.

Власне, навіть неофіт, але котрий, звісно, має досвід кермування транспортним засобом, посидівши деякий час у салоні трактора, уважно послухавши інструктаж, зможе легко, «без пилу й галасу» вивести Magnum на потрібну траєкторію і так само легко й невимушено привести його назад.

До речі, про пил та інші «дріб’язки» комфорту. У базі – клімат-контроль, всі стекла в кабіні захищені від інтенсивного проникнення сонячних променів. Звісно, кабіна так само надійна у захисті щодо потрапляння сюди того ж пилу. Вдосконалені та виведені на новий рівень системи обігріву, вентиляції, кондиціонування машини. Управління цими функціями розташоване як у сучасних легковиках – в облицюванні стелі з правого боку кабіни.

Шумоізоляція просто неймовірна. Іноді, як підкреслює продукт-менеджер Case IH Анатолій Мацюк, двигуна практично й не чутно.

Видимість можна спокійно назвати просто блискучою. Цьому сприяють і скляні двері без центральної стійки. Машина укомплектована LED-освітленням. Робочі фари мають функцію затримки вимкнення – для зручності та безпечності виходу оператора з кабіни. Трактор оснащений також відеокамерами. Опційно – електрорегулювання дзеркал, підігрів сидінь.

До приємних, але й потрібних дріб’язкових елементів, можна додати й таке: конструктори збільшили кількість відсіків для зберігання речей, тримачів для чашок, а також – кількість портів для зарадження пристроїв.

Трактор Саse Magnum AFS Connect

«Серце» працює потужно, ритмічно

Все ж, скільки б ми не говорили про телеметрію, безпеку та комфорт, головним елементом трактора є його «серце» – двигун. Напевно, це є визначальним агрегатом для досягнення максимально бажаного результату.

NB: Для українського ринку доступна лінійка Magnum – 280, 310, 340, 380 і нарешті 400, із варіацією потужності від 351 до 435 к.с. Всі ці моделі оснащені шестициліндровими двигунами FPT Cursor 9 об’єм 8,7 літрів із турбонаддуванням та інтеркулером.

Цей двигун є популярним не тільки у виробництві сільськогосподарської техніки, а й, наприклад, у будівельних машинах. FPT Cursor 9 вважають надзвичайно високотехнологічним та інноваційним.

Одна із суттєвих особливостей – інженерам Case IH вдалося конструктивно розвести розташування випускного та впускного колектора. До цього вони були поруч. Інноваційне «розлучення» підвищує ефективність двигуна, його економічність та довговічність.

Є у цьому двигуні й система, покликана збільшувати його потужність, якщо ВВП забирає на себе більше 25 к.с. Двигун оснащений функцією постійних обертів, що зберігає і його ресурс. Варто також згадати і про функцію АРМ. Вона автоматично підбирає передачі та підтримує швидкість залежно від навантаження. Спеціалісти компанії в ході практичного застосування дійшли висновку: робота оператора з АРМ дає змогу дуже суттєво економити пальне – до 35%. Ця система є у базовому комплектуванні.

Трактор Саse Magnum AFS Connect

Варто додати, що модель Magnum 400 доступна лише з трансмісією Power Drive, котра має 21 передню передачу та 5 – задніх, і максимальну швидкість 40 або 50 км/год за низьких обертів двигуна.

Як і раніше, вантажопідйомність задньої навіски трактора становить до 11 700 кг, тоді як вантажопідйомність передньої навіски, у разі її встановлення, – 4 090 кг. У задній частині трактора доступно до шести гідророзподільників, а в передній – три. Зауважте, встановлення передньої навіски не обмежує кількість задніх гідророзподільників.

Моделі тракторів Magnum 340, 380 та 400 за необхідності можна комплектувати задніми гусеницями Rowtrak.

NB: Ще однією новинкою на тракторах Magnum є кермове управління зі системою Brake-assisted steering, яким можна керувати через HMC II – центр управління розворотом на кінцях гону. Ця функція в основному орієнтована на моделі Rowtrac із задніми гусеницями, але також доступна для колісних тракторів Magnum і допомагає керувати розворотом на кінцях гону, автоматично застосовуючи гальмо на внутрішній задній гусениці або колесі у випадку повороту керма.

Вже якось і не годиться називати Magnum AFS Connect просто сучасним трактором. Зрозуміло, це явно щось більше. Це техніка, яка дає змогу операторам і власникам керувати господарськими операціями з абсолютно новим рівнем точності, техніка, здатна вже сьогодні ефективно виконувати триєдине завдання фермера: прибуток, задоволення від роботи та вільний час.

Читайте також: Штучний інтелект і конструктивна простота – комбайн Axial-Flow 7250 від Case IH

Анатолій ГАРКУША

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram