Українці отримали нагоду першими у світі побачити у роботі автономну роботизовану сівалку Horsch Robo. Її представили під час офіційного відкриття представництва Horsch у селі Велика Солтанівка на Київщині. Міхаель Хорш розповів, що до представлення новинки в Україні, компанія не давала пресі офіційної інформації про неї — хотіли, щоб українські аграрії першими дізналися деталі.

Довгий процес автоматизації

Над стратегією автономних агрегатів у Horsch почали працювати вже давно. Ідеї роботизованої аграрної техніки там виникли ще 20 років тому, коли почали тестувати перші системи навігації, привезені зі США.

Вже тоді ми зрозуміли, що за цими технологіями майбутнє, і наступним кроком має стати повна автономія водіння. Ми робили багато спроб, з яких отримали й позитивний, і негативний досвід. Врешті-решт зрозуміли, що повна автоматизація — це значно складніше, аніж здається на перший погляд. Повністю автоматично їхати — це вже кінець процесу, аби дійти до якого потрібно багато умов. Зокрема, необхідна електронна карта поля, технологічні карти, певна логістична система і ще багато речей, — розповів Міхаель Хорш.

Втілити ідею безпілотної аграрної техніки компанії дав змогу загальний технологічний процес: удосконалення GPS-систем, сенсорних датчиків, радарів, лазарів, розвиток цифрових систем. Поєднуючи все це з контролем трафіку і логістикою, вдається створювати нові продукти.

Автоматизувати, але залишатися реалістами

Говорячи про автоматизацію, у Horsch кажуть “продукти” (у множині!), адже компанія має розробки й іншої техніки, яку згодом будуть представляти ринку. Засновник HORSCH Maschinen зазначив, що зараз агрегати тестують, вдосконалюють і проводять контрольні проходи полями. Про який функціонал нових агрегатів йдеться він не конкретизував, однак натякнув:

— Автономні агрегати — це, безумовно, майбутнє сільськогосподарської техніки, однак варто залишатися реалістами. Є процеси, які простіше автоматизувати, а є дуже складні. Наприклад, на безпілотні комбайни треба чекати ще довго. Там надто багато нюансів, які на сьогодні повністю автоматизувати неможливо. Це стосується також і глибокого обробітку ґрунту. А от автоматизація простого ґрунтового обробітку, посіву, обприскування, розкидання добрив вже цілком реальна. Це якраз наша тематика, в якій ми розвиватимемося найближчим часом, — зазначив Міхаель Хорш.

Також він вважає, що у сучасних умовах говорити про функціональну автоматизацію аграрної техніки сенс є тоді, коли йдеться про великі агрегати, з робочою шириною не менше 12 метрів. Маленька техніка, над якою, за його словами, працюють зараз деякі виробники може бути актуальна для нішевих культур чи якогось специфічного виробництва, а тому на сьогодні компанія HORSCH для себе не бачить перспектив у цьому напрямі.

Особливості Horsch Robo

Представлена сівалка Horsch Robo обладнана дизельним двигуном потужністю 300 кінських сил. Її перший прототип був створений на базі трактора Claas Terra Trac з гумовими гусеницями (як у напів колійних тракторів Axion 900) без кермової передньої осі. В основі сівалка Maestro. В компанії зазначили, що саме ця модель найбільш придатна для автоматизації у сучасних умовах.

Керувати самохідною сівалкою від Horsch можна за допомогою спеціального пульта або через iPAD. Задекларована дальність дії пульту 600 метрів це максимум, який дозволяє німецьке законодавство для техніки такого типу. Проте фактично пульт працює на відстані 2 км від сівалки.

Перспективи роботизованої агротехніки

Кажучи про майбутнє автономної техніки, Міхаель Хорш зазначив, що важливою перевагою аграрних роботизованих машин у майбутньому буде економічний фактор, адже вони зменшують витрати фермера на купівлю техніки. 

Сьогодні будують трактори, які можуть їздити зі швидкістю 50-60 км/год. Через це вони доволі затратні з виробничої точки зору: складна коробка, ускладнене шасі, колеса, кабіна, додаткові витрати йдуть на створення комфорту для тракториста тощо. Автономний агрегат же не їздить сам дорогами загального значення, йому не потрібно їхати швидше 15 км/год, тому коробка передач у такої техніки проста. Автономні агрегати можуть, навіть, мати менші двигуни, їм також не потрібно амортизаційних елементів. Така техніка буде настільки простою, що комбінація автономного агрегата і сівалки буде дешевша, аніж комбінація трактора і сівалки, вважає Міхаель Хорш.

На сьогодні трактор є найважливішим технічним елементом сільськогосподарських робіт і скоріш за все залишатиметься таким ще тривалий час. Тому Міхаель Хорш, дотримуючись своєї стратегії бути реалістами не стверджує, що агророботи повністю замінять трактори вже найближчим часом. Для певних робіт трактори будуть потрібні ще довгий час і в Horsch це розуміють. Однак поступово ринок змінюється й автоматизація займає чільне місце у процесі цих змін. Техніка зношується, аграріям періодично доводиться купувати нові агрегати, а сфера автоматизації й галузі, від яких вона залежить активно розвиваються. Відтак, у Horsch вважають роботу над автоматизацією вигідною стратегією.

Наталія ГІРБА

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram