Якісний посадковий матеріал — це лише 30% успіху горіхового саду. Так вважає керівник відділу продажу ПП «Імпак» Дмитро Гриненко.

На думку фахівців, правильна посадка, розбивка саду, добір сортів, підв’язка саду та його зрошення — все це формує решту 70%, додає він, кажучи, що перші три роки за садом взагалі треба дивитися, як за малою дитиною, передає seeds.org.ua.



Саме тому невдало вибрані умови рельєфу можуть загубити всі добрі починання, тож потрібно уникати безстічних западин, місць із протягами, котловин, а також зважати на вміст гумусу в ґрунті (2-4% такого вмісту визначають біологічну активність ґрунту).

Все це робить бізнес на горіхах ризикованою справою. Водночас за десять років світове горіхове виробництво виросло на 10%, при цьому кількість споживання постійно зростає, особливо в Європі та Азії (на рік на одного споживача припадає 9-11 кг горіхів).

За словами Віце-Президента ВГО «Українська горіхова асоціація» Геннадія Юдіна, вітчизняний валютний кошик на 60% наповнюється шляхом тих 8%, що займають у задіяних в сільському господарстві площах горіхових садів. При цьому горіховодство налeжить до експортно-орієнтованих галузей та не має ніяких обмежувальних квот.

Закупівельні ціни на український горіх за час проведенного дослідження ринку виросли на 47% у порівнянні з попереднім показником, але досягли всього лише 4 долари. Це низька ціна за некалібрований, несортовий горіх, який не можна брендувати, а отже, про додану вартість такої продукції годі й мріяти.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram