Через пандемію 32-га міжнародна торговельна виставка органічної продукції «Біофах eSpecial 2021» вперше проходить в онлайн-форматі на спеціально створеній для цього платформі. В перший день виставки відбулось офіційне відкриття Національного павільйону України — Organic Ukraine Business Hub, який організувала Громадська спілка «Органічна Україна» за підтримки проєкту USAID CEP.

Україна офіційно бере участь у BIOFACH вже восьмий рік поспіль. Під час відкриття Національного павільйону України — Organic Ukraine Business Hub відбулось активне обговорення проблем та перспектив розвитку органічного сектору. Як розповіла президент ГО «Органічна Україна» Олена Корогод, онлайн формат виставки повністю стер відчуття кордонів.

Читайте також: Олена Корогод: «Органічне виробництво не існує завдяки субсидіям. Це — філософія бізнесу»

Учасники виставки з різних країн були рівнозначними. Українські виробники, завдяки віртуальному стенду, змогли навіть краще презентувати себе і знайти партнерів для бізнесу. Ще однією особливістю нинішнього Національного павільйону став акцент на органічні продукти з високою часткою доданої вартості, тобто вже перероблені в Україні.

— Чому  ставка на додану вартість?  В ланцюгу її створення є українці і економічна стабільність, тобто достойні умови праці та відновлення українських виробничих потужностей, оновлення основних виробничих засобів органічних компаній та можливість розвивати інфраструктуру підприємства. Звичайно, додана вартість в лінійній залежності від прибутку, проте для органічного бізнесу це, в першу чергу, відповідальність ведення бізнесу і філософія життя, — пояснила Олена Корогод.

Міністр аграрної політики та продовольства Роман Лещенко висловив переконання, що органіка буде невід’ємною складовою потужного розвитку агросектору держави. За його словами Україна вже входить до трійки ТОП-експортерів органічної продукції до країн ЄС,  але й потенціал росту є неймовірний. Він зазначив, що кожного року розширюється географія експорту української органічної продукції в країни світу і при цьому всі виробники прагнуть експортувати більше продукції з доданою вартістю.

 — В цілому забезпечення органічного сектору належною законодавчою базою, адаптація до вимог Регламентів ЄС максимально посилить довіру імпортерів української органічної продукції й сировини до України як торгового партнера і забезпечить максимально дієвий контроль за суб’єктами органічного ринку, в тому числі підвищить рівень їх відповідальності. Позиція міністерства — це активно підтримувати ринок органіки, максимально залучати міжнародну технічну допомогу, громадські організації, безпосередньо взаємодіяти з представниками органічного сектору для того, щоб максимально розвивати цей напрям. З точки зору забезпечення і реалізації, у нас органіка — це саме той напрям, який може створювати якісну додаткову вартість, — підсумував міністр Роман Лещенко.

Заступник директора Швейцарського бюро співробітництва Посольства Швейцарії в Україні на відкритті павільйону Віктор Шуткевич нагадав, що посольство робить ставку на найкращих та з 2002 року підтримуємо розвиток органічного ринку. Він особисто вперше відвідав міжнародну виставку органічної продукції «Біофах» у 2008 році та з того часу залишається прихильником органічного руху в Україні.

За його словами,  виставка «Біофах» для України це візитівка, адже проходить велика кількість зустрічей, обмін досвіду та проводиться значна робота для укладення контрактів. Пан Шуткевич також зазначив, що, на жаль, експортний ринок розвивається стрімкіше в Україні, але, в першу чергу, органічну продукцію слід просувати на внутрішньому ринку.

— Попри те, що Україна посіла 1 місце в Європі та 2 місце у світі за обсягами імпортованої органічної продукції до ЄС за підсумками 2019 року, варто наголосити на важливості створення доданої вартості української органічної продукції. Посольство Швейцарії комплексно підтримує аграрний сектор України, шляхом започаткування низки проєктів. Нещодавно спільно із Міністром аграрної політики та продовольства паном Лещенком, почали нову фазу проєкту «Аграрні розписки в Україні», яка дасть можливість фермерам доступу до фінансів, — повідомив Віктор Шуткевич.

На фоні позитивних дискусій про органічний сектор ложку дьогтю в бочку меду підкинула керівниця маркетингової служби компанії «Арніка Органік» Анастасія Білич. За її словами,  у нас існує проблема фальсифікату і міжнародні потенційні партнери про це знають.

— Дуже прикро, що попри зусилля сумлінних і чесних виробників та профільних міністерства й асоціації, все нівелюється виробниками, які фальсифікують органічну продукцію. Саме через випадки фальсифікації та співпраці з турецькими посередниками, Україна є ненадійним постачальником для ЄС та США. Не хочеться, щоб на виставці лунали негативні заклики щодо України. Для чесних виробників – це неприємно і досить болюче, бо вони працюють прозоро і дбають про свою репутацію. Ми готові долучитися до співпраці з урядом та відповідними службами, аби розробити механізми як з цим фальсифікатом боротися», — акцентувала на важливій темі Анастасія Білич.

ДОВІДКОВО:

На 10 % земель з органічним статусом понад 10 років господарюють компанії, які представлені на BioFach2021. В Україні близько 400 тис. га (це 1% від загальної площі с/г земель) мають 100 % органічний статус, і тільки вирощена на таких землях продукція представляється на міжнародній виставці.

10 категорій українських сертифікованих органічних продуктів представлено на Національному павільйоні UKRAINE BUSINESS HUB на BIOFACH 2021. Перероблений, готовий до споживання, харчовий продукт займав 42 %.

35+ країн, в які Україна вже експортує органічну продукцію.

80+ органічних продуктів, які вже експортуються з України.

230+ компаній з усього світу вже імпортують українську органічну продукцію.

 (Ринкова аналітика, ТОВ «Органік Стандарт», FIBL, ІЦ «Зелене Досьє»,Конференція «Органічна переробка та торгівля 2020).

Підготувала Тетяна Ковальчук

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram