Європейські споживачі почали економніше та уважніше купувати продукти після нападу росії на Україну — дослідження

Редакція GrowHow.in.ua   2022-12-21
Повномасштабний напад росії на Україну змушує європейських споживачів змінювати свої купівельні і харчові звички. Про це GrowHow стало відомо з дослідження Орхульського університету (Данія) «Зміни харчової поведінки під час кризи».

Висновки нещодавно опублікованого дослідження демонструють нові поведінкові тенденції європейських споживачів. Зокрема, багато з них починають відчувати вплив війни на своє щоденне харчування. Європейські покупці адаптують свої купівельні звички до зростання цін і погіршення продовольчої безпеки.

У розмові з FoodIngredientsFirst професор Орхуського університету Клаус Грюнерт зазначив, що споживачі відчувають на собі вплив війни в Україні, але вони також стурбовані зміною клімату. Наслідком цього є поєднання ощадливості та уважності при закупах продовольства. До прикладу, знижується споживання червоного м’яса, молочних продуктів і алкоголю.

NB: Подібний звіт Орхуського університету 2020 року, який вивчав вплив карантину на споживачів через COVID-19, показав схожі зміни в поведінці споживачів. Однак вони не але не у такому масштабі, як новий.

За словами Клауса Грунерта, неочікуваним результатом дослідження стало виявлення збереження тенденції до частішого приготування їжі вдома, яка сформувалась під час карантину. До того ж, споживачі зазначили про більшу насолоду від цього процесу та частіші прояви креативності у домашньому приготуванні. Науковці були впевнені, що після зняття карантинних обмежень і змоги знову ходити у ресторани та їдальні ця тенденція зміниться.

Під час дослідження опитали 5000 споживачів у 10 європейських країнах. 55% з них вважають, що економічні наслідки порушення ланцюга постачання через розв’язану росією війну зробило виробництво продуктів харчування більш вразливим.

Більше половини (54%) вважають, що війна є основною причиною підвищення цін на продукти харчування в Європі. 53% — побоюються нестачі продуктів харчування. 48% опитаних зазначили, що вважають, що війна в Україні дозволила роздрібним торговцям і виробникам продуктів отримати більше прибутку.

NB: 55% помітили значне підвищення цін на червоне м’ясо, 52% — на рибу та 51% — на молочні продукти. Однак зростання цін на продукти тваринного походження європейські споживачі відзначають ще починаючи з дослідження 2020 року.

Як йдеться у звіті за результатами дослідження, споживчі настрої щодо підвищення цін призводять до того, що люди скорочують витрати скрізь, де можуть. Найчастіше — переходять на дешевші бренди. Також 37% повідомили, що купують тепер менше червоного м’яса; третина опитаних купує менше риби та птиці. 12% перестали купувати будь-які напівфабрикати, а 10% — алкоголь. Щоб заощадити на крупах і молочних продуктах, кожен третій споживач перейшов на більш дешеві бренди.

Дослідження також показало, що 41% споживачів робить менше незапланованих покупок. Для порівняння, у 2020 р. про це зазначили 26% опитаних. Трохи менше половини респондентів — 40% — відповіли, що перевіряють термін придатності товару перед покупкою, а 39% — використовують етикетки для порівняння продуктів.

— Зрештою ми матимемо більше продуктів, позиціонованих з точки зору здоров’я та стійкості, — зазначив Клаус Грунерт, прогнозуючи реакцію промисловості на більш обдумані покупки споживачів. — Промисловості потрібно буде знайти нові способи інформування споживачів про них, оскільки стабільність і прозорість дедалі більше впливають на прийняття рішень. Ми сподіваємося, що це дослідження дасть можливість особам, які приймають рішення, розробити обґрунтовану та своєчасну політику, яка б належним чином вирішила занепокоєння споживачів щодо зростаючих витрат на продукти харчування.

Він додав, що важливо також, аби політики продовжували підвищувати прогрес споживачів щодо уважного, здорового і стійкого вибору продуктів харчування. На думку науковця, це важливий крок у подоланні викликів сталого розвитку.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram