У стратегії розвитку АТ «Укрзалізниця» передбачено приведення до ринкових цін на перевезення. Про це йдеться в ексклюзивному матеріалі AgroPolit.com.

— На сьогодні вантажоперевізник покриває витрати на інші витрати компанії, як, наприклад, на пасажирський транспорт. Позитивна новина для бізнесу в цьому контексті, що у планах – розділити ці складові, — повідомили в «Укрзалізниці».



Однак чи не буде інших факторів, які тягнутимуть ціни догори, покаже час. Частка витрат на логістику в ціні зерна в Україні – одна з найвищих у світі, де витрати на логістику становлять в середньому до 12% від ціни продукції, а в США – до 9%. Тоді як українським аграріям доводиться закладати на транспорт до 25-30%.

— Нині тарифна сітка перевезень побудована таким чином, що різні класи бізнесу платять різні тарифи, — розповідає експерт у сфері транспортної інфраструктури та логістики Валерій Ткачов.

Зазначається, що представники металургії та будівництва платять тариф у 2-3 рази менший, аніж за перевезення зерна. Часто металургійні та будівельні вантажі возять за ціною навіть нижчою від собівартості для УЗ. А це 60% вантажів. Також збиткове пасажирське перевезення на 12 млрд грн щороку.

— Тому вантажоперевізник-аграрій платить за всі ці втрати ціною. Але це невигідно і для аграріїв і для УЗ – бо пересажуються на автомобільний та річковий транспорт і відбувається відтік вантажів, — сказав Ткачев.

На тлі збиткових перевезень і невідповідності необхідності у капіталовкладеннях та отримання прибутку, зокрема від перевізників, в УЗ говорять про неактуальність стримування державою тарифів.

Зменшення цін також очікують досягати завдяки запровадженню системи «голландських аукціонів», які дозволяють продавцям виставляти більш сприятливі ціни в період спаду попиту. Такі аукціони почнуть працювати у квітні-травні 2020 року.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram