Укрзалізниця хоче повністю змінити систему тарифоутворення для вантажоперевезень

Укрзалізниця пропонує повністю змінити систему тарифоутворення, яка функціонувала останні 25 років.

Як повідомили у пресслужбі підприємства, запропоновані зміни покликані значно спростити існуючі правила, повністю відмовитись від чинного Збірника тарифів на перевезення вантажів та зробити тарифи справедливими для всіх учасників ринку.

Зокрема, йдеться про скорочення кількості схем базових ставок з існуючих 29 до однієї. У наявній схемі враховувати лише відстань перевезення, масу вантажу, особливості перевезення та маршрутизацію. Також хочуть скоротити кількість коефіцієнтів з існуючих 15 до одного та значно скоротити кількість додаткових зборів та окремих плат, які повинен сплачувати відправник. Замість 38 зборів, встановлених чинним Збірником, пропонується залишити всього 6. Окрему плату хочуть залишити лише за спеціальні перевезення та послуги з охорони.

— Десятки років питання справедливості системи тарифоутворення було болючою темою у відносинах між перевізниками та відправниками вантажу. Ми це розуміли, тому з середини минулого року поступово змінювали її. Сьогодні ми хочемо максимально спростити існуючу систему та зробити її справедливою для всіх учасників ринку, — заявив голова правління Укразалізниці Олександр Камишін.

Окрім зміни підходу до тарифоутворення, Укрзалізниця також пропонує вирівняти класи вантажних перевезень та встановити єдиний тариф на перевезення порожніх вагонів.

— Ці ініціативи ніяк не впливають на фінансові результати Укрзалізниці, але багато змінюють для вантажовласників. Після їх прийняття повністю зникне існуюча дискримінація частини виробників. Насправді все це — частина руху і компанії, і всієї країни до євроінтеграції, — додав Олександр Камишін.

Додамо, що діюча система тарифоутворення функціонує з 1997 року, а останні корективи до неї вносилися у 2008 році. Ця система багато років критикувалася відправниками вантажу через диспропорцію між тарифними класами та дискримінацію низки виробників. Так, наприклад, тариф на перевезення порожніх вагонів для різних класів інколи відрізнявся в рази.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram