За останні 5 років міжнародна торгівля свіжою лохиною щорічно зростає в середньому на 14,6% в грошовому еквівалент і на 14% в натуральному. За цей час ягода також стабільно дорожчає на світових ринках. Про це повідомили в Асоціації “Ягідництво України”.

Головними країнами-імпортерами лохини є США (37% у світовому імпорті), Німеччина (9%) та Великобританія (7,6%). Немалі обсяги лохини купують також Нідерланди, але країна в основному реекспортує її.

Найбільшими експортерами лохини є Перу (21,8% світового експорту), Чилі (17%), Канада (11%) та Іспанія (9%).

Фахівці зазначили, що особливість торгівлі лохиною у тому, що її постачають цілий рік, адже ягоду вирощують практично у всіх світових регіонах. Наприклад, європейські країни в сезон локального виробництва закуповують ягоду з країн Європи, в тому числі з України, а поза сезоном з Перу, Чилі та Марокко.

NB: Під час локального сезону у Німеччині споживання лохини у 2,5 рази більше, ніж поза сезоном. Для інших країн ця різниця ще більша.

В Україні лохину на екпорт почали вирощувати відносно недавно. З 2017 р. до 2020 р. наша країна наростила площі під нею з 1,5 тис. га до 4,4 тис. га. Ягода також прийшлася до смаку українському покупцеві, у результаті чого останні три роки ціни на внутрішньому ринку були вищими за експортні.

Експерти зазначили, що пандемія COVID-19 збільшила споживання лохини як в Україні, так і у світі загалом.

Споживачі збільшили частоту покупок та суми, що витрачають на цю ягоду. Це певним чином призвело до зменшення експорту лохини з України. Навіть спровокувало значний імпорт свіжої лохини до України у 2020 році (1 243 тонни), йдеться у повідомленні Асоціації “Ягідництво України”.

Зазначимо, що в Україні площі під лохиною збільшуються. Так, у 2017 р. її вирощували на 1,5 тис. га, а вже у 2020 р. на 4,4 тис. га. Глобальне виробництво лохини у цей період збільшилося на 37%. Експерти зазначили, що споживання ягоди зростає ще швидше.