Завдяки кліматичним та географічним даним Україна має сприятливі умови для органічного сільського господарства. Тому не дивно, що за останні кілька років країна стала важливим постачальником органічної продукції на західні ринки. Основна органічна продукція, що відправляється на експорт із України — це зернові, олійні та бобові культури, дикорослі ягоди, гриби, горіхи та лікарські трави. Однак українські виробники все більше прагнуть продавати за кордон не лише сировину, а й органічну напівперероблену та перероблену продукцію.

Як зазначають у своїй статті «Органічний ринок в Україні» експерти ринку зам міністра агрополітики Ольга Трофімцева та менеджер проекту «Розвиток органічного ринку в Україні» Наталія Прокопчук, більшість органічних операторів в Україні сертифіковані за органічним стандартом ЄС, а також часто мають сертифікати Національної органічної програми США (NOP), Bio Suisse (Біо Свісс , Швейцарія), Bioland (Біоланд, Німеччина), Naturland (Натурланд, Німеччина), COR (Канада), Soil Association (Велика Британія) та KRAV (Швеція), що дозволяє їм працювати на міжнародних ринках.

За даними органу сертифікації «Органік Стандарт», головними 11 країнами-імпортерами української органічної продукції операторів є Нідерланди, Німеччина, Велика Британія, Італія, Австрія, Польща, Швейцарія, Бельгія, Чехія, Болгарія та Угорщина. Українські виробники також експортують до США, Канади, Австралії та деяких країн Азії. При цьому українські виробники слідують за світовим трендом на органічному ринку «місцевий + органічний» та вже має кілька історій успіху українських експортерів продукції, що має маркування «органічна» та «регіональна» (з Українських Карпат).

NB: Серед головних органічних продуктів, які експортували з України у 2017 році, були кукурудза, пшениця, соя, ячмінь, пшениця спельта, соняшник, пшоно, ріпак, чорниця (заморожена), овес, просо, люпин, яблука (свіжі), гречка, гірчиця, бузина (плоди), насіння гарбуза, березовий сік, льон, пластівці, жито, грецький горіх (ядро), обліпиха (заморожена), ожина (заморожена), шипшина (заморожена), коріандр, горох, цвіт бузини (заморожений), суниця (заморожена), журавлина (заморожена), яблучний концентрат, глід (заморожений), макуха соняшника, борошно твердої пшениці, брусниця (заморожена), аронія (заморожена), ромашка (сушена), коноплі, малина (заморожена) та соняшникова олія.

Зараз експортери органічної продукції з України користуються перевагами Угоди про асоціацію, підписаної у червні 2014 року між ЄС та Україною, яка зменшила торгівельні бар’єри для експортерів з України, та збільшила експортні можливості. Однак не все так гладко, бо українські експортери страждають від Настанов ЄС щодо застосування додаткових заходів офіційного контролю до продукції з України, що застосовуються з січня 2016 року.

Що ж стосується внутрішнього ринку органічної продукції, то він почав зароджуватися на початку 2000-х років, а у 2008 році перші українські марковані органічні продукти з’явилися на полицях українських магазинів. Зараз головними каналами збуту є супермаркети та спеціалізовані магазини у великих містах, однак асортимент органічної продукції на полицях магазинів все ще неповний. Найбільшим викликом для внутрішнього ринку є низький рівень обізнаності про органічні продукти серед споживачів.