Як вирости та стати глобальним гравцем на ринку? Що потрібно знати, а від чого можна відмовитись? Кращі поради від експертів галузі.

Ідеальна упаковка

Проблеми продажів полягають у тому, що на ринку дуже багато аналогічних товарів. І дуже важливо привернути увагу споживача. Спонукати покупця не просто купити ваш товар, але й у подальшому обирати вашу продукцію, говорить керуючий комплексними проектами AMGC, експерт із стратегічного маркетингу Роман Колядюк.

Обирайте стратегію

  • На багатьох ринках світу пропозиція значно переважає попит. Тому споживачі стали вибирати, а не шукати, як було раніше.
  • Чому споживачі і дистриб’ютори мають вибирати Ваш товар? Тому що Ви продаєте за безцінь?
  • Якби ціна була головним чинником вибору то, українська “Таврія” могла би стати найпопулярнішим авто у світі.
  • У багатьох країнах існує антидемпінгове законодавство.
  • Світ глобалізувався. Тепер в одній країні може співіснувати багато культур споживання одних і тих же товарів.
  • Ваш товар для кого?

NB: Для того, аби першочергово привернути увагу споживача потрібно СТВОРИТИ ІДЕАЛЬНУ УПАКОВКУ.

Упаковка це не лише контейнер. Вона має бути рекламною комунікацією до споживача і стимулятором продажів, впевнений Роман Колядюк.

Як і ким створюється ідеальна упаковка:

На відміну від стандартного дизайн-бюро, в ідеалі, колектив творців упаковки, як рекламної комунікації, об’єднує:

  1. Керівника проекту з оргпитань (часто це екаунт-менеджер від виконавця), артдиректора або креативного директора, який очолює творчий процес.
  2. Копірайтера, що відповідає за тексти на упаковці, зі знанням мови країни використання (він же і коректор).
  3. Коректора для вичитки текстів, усунення граматичних помилок.
  4. Маркетолога-аналітика для створення завдання-брифа на розробку, тестування проміжних і остаточних результатів, участі в розробці та прийняття рішень.
  5. Дослідника для організацій тестів або досліджень мотивів вибору товарів і упаковок, критеріїв вибору, аналізу комунікативності упаковок конкурентів.
  6. Фотографа або дизайнера-рисувальника (іноді).
  7. Дизайнера зі знанням поліграфічного виробництва.

Також варто звертати увагу на різні групи споживачів, адже вони мають різні уподобання. Досить уважно ставитись, де саме ви будете продавати товар – знати культурні смаки. Експерти переконані, що тривалі і вичерпні маркетингові дослідження від початку вкажуть вам правильний напрямок.

Мотивація до збільшення продажів

ТМ «Молоко від фермера» вже давно робить ставку на мотивацію своїх співробітників для збільшення продажів. Крім того, з 2018 року компанія почала активно розвиватись у напрямку франчайзингової мережі, що дало потужний стрибок до масштабування кожен новий магазин (франчайзі) дає можливість відкрити ще один.

Ми побачили, що запроваджуючи конкурсні змагання між магазинами власної мережі, ми можемо досягти збільшення продажів певної позиції, говорить операційний директор ТМ «Молоко від фермера» Олександр Арделян. Приміром, ми готуємось до конкурсу. Попередньо відпрацьовуємо всі питання з працівниками. Вони вивчають алгоритми і потім ми запускаємо конкурс. Тривалість проведення десь 3 дні. Потім робимо аналіз. Бачимо на графіку, що продажі певного товару можуть зростати на 160%, а іноді і на 600%. Більше того, у подальшому динаміка продажу конкурсного товару трохи падає, однак все одно показує позитивну динаміку порівняно, коли конкурс взагалі не проводився.

Варіанти мотивацій:

  • Екскурсійні поїздки на виробництво.
  • Триденна поїздка до Карпат для колективу магазину.
  • Корпоративні квести для регіональних менеджерів мережі.
  • Змагання у боулінг серед команд магазинів мережі.

Їжа майбутнього — нові тренди

Населення планети до 2050 року збільшиться до 10 млрд чоловік. Це призведе до того, що більше і більше людей будуть лягати спати голодними, бо не буде чого їсти. Нині понад 800 млн людей засинають голодними. А нестача продуктів харчування стає все більш гострою. Саме ці цифри спонукали нас задуматись і розпочати власне виробництво. Ми вирощуємо равликів і впевнені, що цей товар буде мати неабиякий попит у майбутньому, говорить керівник ФГ з вирощування равликів «DIDO DJOZEF» Андрій Свірський.

ООН оголосила 2019-2028 роки Десятиліттям сімейних фермерських господарств:

  • Більш раціональне розпорядження природними ресурсами.
  • Охорона навколишнього середовища.
  • Поліпшення засобів до існування.

Їжа майбутнього допоможе зупинити екологічну катастрофу на Землі:

  • Виробляти більше їжі, не збільшуючи с/г площі.
  • Зменшити викиди парникових газів від с/г виробництва.
  • Потрібно зменшити споживання м’яса та інших продуктів, одержаних від жуйних тварин (велика рогата худоба, вівці, кози).

Заклади харчування адаптуються під тренди здорового харчування:

  • Більшість ресторанів вводять у меню нежирні страви з фермерських продуктів.
  • Ресторани намагаються пропонувати мінімум страв.
Гелікокультура новий тренд сільського господартсва

1 кг яловичини викидає 35 кг вуглекислого газу, 1 кг свинини – 6,35 кг СО2, 1 кг курятини – 4,57 кг СО2, 1 кг філе равлика – 0,640 кг СО2.

На 1 га с/г угідь можна виростити 12,5 тон готового м’яса равлика.


Чому варто вживати м’ясо равликів?

  • Виділяє лектин, який при взаємодії з вірусами блокує проникнення їх в клітини тіла.
  • Перетравлення свинини чи курятини 4-5 годин, перетравлення м’яса равликів 2 години.
  • Покращує роботу кишечника і нормалізує обмін речовин, завдяки вмісту магнію, допомагає боротися зі стресом.

Споживач шукає локальні продукти

Ми побачили, що наш клієнт шукає фермерський продукт. І у 2017 році заснували флагманський проект на Петрівці. Ми відкрили маленький відділ, де було представлено 17 фермерів. Розпочинали з різних категорій, різного асортименту… І сьогодні ми масштабували проект до 10 міст України, говорить керівник відділу закупівлі свіжих товарів мережі «Auchan» Вікторія Шило. І зараз ви можете купити фермерський продукт як у нашому гіпермаркеті, так і наших супермармаркетах, а також на сайті з доставкою додому.


Так набагато легше працювати з великими компаніями, які мають досвід роботи, у них є логістика, необхідні об’єми продукції для того, аби забезпечити товар на полицях протягом року, документація, переконує пані Шило, однак, фермерський проект для компанії став справжнім викликом.

Для нас важливо здорове, локальне, натуральне це нам дуже цікаво. Дуже багато опитувань показують саме це цікавить споживачів, говорить Вікторія Шило.

У Києві вже почали з’являтись ярмарки в магазинах цієї мережі. Тут споживачі можуть познайомитись із фермерським продуктом, скуштувати його, а потім знайти його на полицях магазину. Така практика показала, що ярмарки вдалий маркетинговий інструмент, тому що споживачі, які спробували продукт дійсно запитують у консультантів, де його знайти і таким чином, обирають локальний продукт замість глобального.

Так, нині мережа «Auchan», за словами Вікторії Шило, дуже зацікавлена у товарах від дрібних/середніх фермерських господарств.

Товари, які нам цікаві: мед, бакалія, плодово-овочева консервація, чаї (збори, різнотрав’я), наголошує пані Шило.

Єдине, якщо ви хочете співпрацювати з мережею такого рівня як «Auchan», ви повинні відповідати таким вимогам:

  • Бездоганна документація.
  • Безпека харчових продуктів.
  • Дотримання усіх санітарних вимог на виробництві.
  • Власна логістика або ж довіз товару на власному транспорті (за усіма санітарними нормами) у розподільчий центр мережі.

Якість — основа бренду

Саме на цьому зробили ставку засновники молодого українського бренду «Медові брати» і не прогадали. Зараз, маючи 150 сімей пасіки, вони виробляють унікальний мед лімітованими партіями і навіть працюють над Колесом смаків та ароматів для меду.

У світі майже 50% меду, що продається це не справжній мед, це фальсифікат. Він може бути різного рівня, починаючи від простого цукрового сиропу, закінчуючи, тим що ви купуєте щось жовте. Тому від початку нашою філософією стало повністю натуральний продукт, говорить співвласник бренду «Медові брати» Дмитро Кушнір. Наші меди не перегріваються, не фільтруються, а зберігаються у максимально природньому стані. Крім того, ми зрозуміли, що не варто змішувати мед в єдину партію. Кожна викачка меду дає окремий продукт. У нас може бути весняне різнотрав’я з Холодного Яру, липовий мед з Холодного Яру і т.д. Саме тому у нас дуже лімітовані партії.

Коли засновники «Медових братів» почали розвивати бренд, вони зрозуміли, що ціною важко здивувати на ринку, тому вони обрали інший шлях унікальність продукту.

Ми пропонуємо погляд на мед як на делікатес. Це досить складний продукт, який насправді буде корисний, якщо ви будете їсти його постійно, впевнений Дмитро Кушнір.

Новий погляд на мед:

  • Мед продукт місцевості, теруару;
  • Введення поняття «Міелізим»;
  • Мед, як делікатес, а не тільки як ліки;
  • Використання меду в гастрономії;
  • Дегустуємо мед… як вино!
  • Створення продукту з вираженою регіональною ідентичністю;
  • Робота над географічними зазначеннями.

Дегустуйте мед …. Як вино!

«Медові брати» хочуть зробити в Україні дещо незвичне. Розробити українське Колесо смаків та ароматів для меду. Оскільки таке колесо уже винайшли свого часу французи, зараз можна адаптувати його під українські меди.

Коли я почав шукати українською мовою як дегустувати меди, не знайшов нічого. Коли почав шукати французькою мовою, я знайшов метод, який розробили французи.

Це Колесо смаків та ароматів. В Україні його немає, однак, думаю, що ми це колись зробимо. Ми починаємо дегустувати мед з професійним дегустатором вина і пробуємо знайти певні нотки, кольори, аромати. Таким чином, ми хочемо запропонуємо певні гастрономічні рекомендації, говорить Дмитро Кушнір.

Підготувала Ірина Прохорчук

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram