До набуття законопроєкту №2195 чинності залишився один крок — підписання Президентом. Утім через постійні закиди противників земельної реформи Мін’юст подає вето на його підписання. Чому стратегічно важливий законопроєкт  піддається критиці та які основні аргументи противників, читайте аргументи проєкту “Земельна реформа”.

Земельна реформа створила інструмент для врегулювання земельних відносин, який завдяки прозорій процедурі продажу земель через електронні торги дозволяє уникнути корупційних схем та протидіє рейдерству. Законопроєкт №2195 щодо продажу земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) через електронні аукціони виключає заздалегідь сплановані результати торгів та значно спрощує процес для всіх учасників завдяки тому, що, зокрема, не передбачає фізичну присутність претендентів та уникає паперової документації.

— Натомість багатьом чиновникам не вигідно, що вони більше не зможуть користуватися напрацьованими корупційними схемами — саме на їх мінімізацію спрямована земельна реформа. Тож, опоненти продовжують висловлювати претензії до законодавчого пакета, сподіваючись, що це допоможе відтермінувати зміни, — повідомляють у пресслужбі проєкту “Земельна реформа”.

Більшість зауважень противників №2195 стосується узгодження порядку проведення земельних торгів із точки зору законодавства. Утім всі ці норми можуть бути врегульовані на рівні підзаконних актів, які розроблятимуться після опублікування закону. 

— Крім того, противники законопроєкту №2195 пропонують створити альтернативний підхід до процедур продажу земельної ділянки сільськогосподарського призначення. Але чомусь про те, що таким чином окреме Міністерство повністю монополізує встановлення правил торгівлі такою землею, противники мовчать. Такий підхід дозволить власникам відчужити земельну ділянку за різними правилами. Така пропозиція негативно вплине на увесь ринок землі і поставить під ризики досягнення земельної реформи, — йдеться у повідомленні.

Врешті-решт, законопроєкт №2195 прийнято відповідно до Конституції України. Доволі дивно не подавати пропозиції під час проведення законопроєкту через два читання Парламенту, а оскаржувати норми закону після його прийняття. 

Тож законопроєкт №2195 встановлює єдині, прозорі та конкурентні правила продажу земельних ділянок і прав на них для всіх юридичних і фізичних осіб та органів влади відповідно. Звісно, опонентам вигідно залишити можливість користуватися «сірими» схемами та й надалі проводити аукціони із наперед відомими результатами та непрозорими механізмами, пропонуючи зауваження, які суперечать всьому вектору земельної реформи. Враховувати інтереси опонентів — означає йти проти Конституції та людських прав. 

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram