Збільшення частки насіння соняшнику є найбільшою зміною в структурі експорту української олійної продукції

Редакція GrowHow.in.ua   2022-11-24
Найбільшою зміною в структурі експорту української олійної продукції цього року є збільшення частки насіння соняшнику. Про це повідомив директор Української аграрної конфедерації Павло Коваль під час виступу на форумі “Ölsaaten-Forum” у рамках цьогорічної виставки “EuroTier 2022” у Німеччині.

За весь минулий рік Україна експортувала 79 тис. тонн соняшнику на $39,2 млн. Цьогоріч ж тільки за 9 місяців експорт вже склав 1754 тис. тонн на $893,5 млн. У загальній структурі експорту частка насіння соняшнику зросла з 0,06% торік до 2,70% за 9 місяців 2022 року.

Павло Коваль зазначив, що цьогоріч частка олійної продукції у загальній структурі експорту скоріше за все зросте у порівнянні з минулими роками. Однак це в першу чергу станеться за рахунок зменшення часток експорту інших груп товарів. За 9 місяців 2022 р. вартість та частка основних олійних культур і їх продуктів переробки у загальній структурі експорту склали відповідно $7,145 млрд і 21,59%.

NB: Минулого року вартість і частка основних олійних культур і продуктів їх переробки у загальній структурі експорту склали відповідно $10,777 млрд і 15,83%.

У географічній структурі експорту української олійної продукції експерт також відзначив зміни. Польща, Литва, Болгарія, Румунія та Угорщина за 9 місяців поточного року потіснили з рейтингу ТОП імпортерів української олійної продукції — Пакистан, Грузію, Фінляндію, Нідерланди та Бельгію. Також у переліку основних імпортерів олійних культур та продуктів їх переробки залишились Китай, Індія, Туреччина та Німеччина.

Єдиною товарною позицією, по якій не змінилася трійка країн лідерок-імпортерок (Китай-Польща-Франція), стала “Макуха, тверді відходи від вилучення рослинних жирів і олій, крім соєвих”.

Іноземні спікери на форумі відзначили важливість української олійно-жирової галузі. Вона відіграє значну роль, як у кормовій, харчовій, так і в біоенергетичній галузі країн ЄС. Найбільш помітною нестача української олійної продукції у перші місяці повномасштабної війни була для Німеччини, Франції та Бельгії. Блокада українського експорту призвела до заміни у кормах і продуктах харчування пальмової та соняшникової олії на інші, наприклад, ріпакову. Щодо бутильованої харчової соняшникової олії, то в деяких роздрібних мережах навіть вводили обмеження продажу товару на одного покупця.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram