Попит на вагони Укрзалізниці падає через зниження вартості автоперевезень. Про це повідомили у GrainTrade.

Автоперевезення здешевшали через збільшення пропозицій вантажівок. Так, перевезення зерна подешевшали з 2-2,2 грн/км до 1,6-1,8 грн/км або $30-40/т (з ПДВ). Водночас тарифи на залізничні перевезеня з 1 січня зросли.

В Українській зерновій біржі зазначили, що попит на вагони-зерновози Укрзалізниці також падає через те, що перевізники та вантажовласники активно користуються власним парком зерновозів.

За словами заступника директора департаменту комерційної роботи АТ “Укрзалізниця” Валерія Ткачова, активність на аукціонах з подачі зерновозів у лютому була дуже низькою. Так, 17 січня із 6750 зерновозів реалізували 1500, а 18 січня із 5850 вагонів реалізували 900.

Цього тижня Укрзалізниця (УЗ) планує провести торги щодо групових відправок 1-5 лютого без розподілу за полігонами навантаження. Також заплановані аукціони з розподілу зерновозів ЦТЛ на цей період.

В УЗ повідомили, що планують надалі проводити кілька аукціонів на один і той же період щодо такого роду рухомого складу. Спочатку оголошуватимуться місячні маршрутні (з терміном подачі наступного місяця), потім маршрутні з подачею вагонів за 7-9 діб, після чого групові з подачею за 7-9 діб.

NB: Раніше на 4-місячних аукціонах з розподілу зерновозів не вдалося реалізувати жоден лот.

Експерти зазначили, що збільшення пропозицій вагонів-зерновозів призведе до зменшення вартості перевезень у другій половині сезону. Це, відповідно, потягне донизу ставки автоперевезень, особливо з огляду на збільшення парку вантажівок у виробників та перевізників завдяки високим прибуткам, отриманим під час збирання врожаю кукурудзи та соняшника, коли тарифи на перевезення сягали 2,5-2,7 грн/км з ПДВ.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram