Ставки портових зборів в Україні вже сьогодні мають потенціал для зниження і матимуть додатковий потенціал, коли вдасться оптимізувати витрати. Про це заявив керівник Адміністрації морських портів України Олександр Голодницький.

Як повідомляє пресслужба АМПУ, під час Міжнародного форуму “Mintrans Club. Інфраструктура Півдня України” серед учасників виникла дискусія щодо конкурентоспроможності ставок портових зборів. В процесі обговорення керівник АМПУ зазначив, що у великих морських портах Одеса, Південний, Чорноморськ, Миколаїв на сьогодні є можливість знизити портові збори.

Але реалії такі, що треба не забувати про морські порти, у яких тимчасово відсутня або вкрай невелика вантажна база, для них необхідно шукати окремий підхід встановлення розмірів ставок портових зборів на державному рівні,— зауважив Олександр Голодницький.

Він також зазначив, що оптимізація витрат портів разом із встановленням розмірів ставок портових зборів з мінімальним рівнем рентабельності (10-15%) дадуть змогу забезпечити і їх конкурентний рівень, і поточний виробничий процес, і утримання ГТС АМПУ.

Водночас є й інший бік медалі за таких умов АМПУ не зможе здійснювати значні капітальні інвестиції в об’єкти стратегічної інфраструктури. Перш за все, йдеться про будівництво і реконструкції гідротехнічних споруд.

— Існує, з одного боку, зацікавленість судновласників, фрахтувальників тощо отримати знижені розміри ставок портових зборів, а з іншого — одночасне прагнення портових операторів до оновлення та розвитку портової інфраструктури, поглиблення акваторій і каналів тощо за рахунок АМПУ. Адміністрація морських портів може бути реалізатором цих ініціатив тільки за наявності відповідного сталого фінансового ресурсу, зазначив керівник АМПУ.

Він вважає, що стати компромісним рішенням і забезпечити модернізацію, реконструкцію і будівництво об’єктів може реалізація компенсації внесених суб’єктами господарської діяльності інвестицій в стратегічні об’єкти портової інфраструктури. Її передбачає стаття 27 Закону України “Про морські порти України”.

Зазначимо, що Адміністрація морських портів України вийшла з ініціативою та декількома альтернативними проєктами змін в законодавство щодо необхідності перегляду дивідендної політики державних підприємств портової галузі. Там вважають, що перегляд поточної дивідендної політики і зниження відрахувань до держбюджету до 30% дасть змогу збільшити вкладення цільових портових зборів в розвиток об’єктів портової інфраструктури та реалізацію стратегічних цілей підприємства.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram