Завдяки чому трактори CLAAS серії ARION 400 та 600C набувають дедалі більшої популярності серед українських аграріїв?
Вибрати для господарства новий трактор — завдання не найпростіше, хоча й досить приємне. На ринку України багато сучасних цікавих машин, кожна із яких має власні переваги. Однак, якщо у сегменті 300+ кінських сил практично всі найбільш ходові моделі добре відомі вітчизняним аграріям, то в нижчих сегментах потужності іноді розібратися складно. Адже тут представлені не лише моделі відомих світових виробників, а й багато маловідомих брендів та бюджетних машин. Деколи існує серйозний ризик придбати «кота в мішку» з усіма непередбачуваними наслідками. Саме тому власники провідних українських агрокомпаній у сегменті від 90 до 160 к.с. дедалі частіше звертають увагу винятково на сучасні моделі виробників із бездоганною репутацією та досвідом. Яскравий приклад цього — зростання популярності в Україні тракторів CLAAS серії ARION серій 400 і 600C.
Це виготовлені в Євросоюзі машини, які максимально технологічно просунуті в межах свого сегменту та вирізняються справжньою надійністю.
— Ці машини купують або ті власники невеликих і середніх господарств, котрі добре знають, що таке дійсно ефективна техніка й не хочуть неприємних несподіванок, або ж менеджмент великих агрокомпаній, який хоче, щоб усі підсобні трактори та трактори для роботи із обприскувачами, розкидачами і прес-підбирачами були по-справжньому якісними, — пояснює Юрій Філатов, продукт-менеджер ТОВ «КЛААС Україна».
Модельний ряд тракторів CLAAS серії ARION
У лінійці тракторів CLAAS ARION 400 є три моделі – потужністю 100, 110 і 120 к.с.
У лінійці ARION 600C – більш потужні машини, що розвивають 140, 155 і 165 к.с.

— Серед українських аграріїв найбільшої популярності набули трактори CLAAS серії ARION 430 (120-сильна модель) та 165-сильна CLAAS серії ARION 640C. Це зрозуміло, оскільки наші фермери намагаються отримати максимальну ефективність із кожної машини чи агрегата, а запас потужності в наших тракторах дає змогу виконувати ті завдання, які не під силу тракторам інших виробників зі схожими характеристиками, — зазначає фахівець.
Дійсно, такі машини відмінно підходять на роль основного трактора у господарствах, котрі обробляють кілька сотень гектарів, а також чудово себе показують під час виконання широкого спектру робіт, яких ніколи не бракує в аграрному виробництві.
— Робота зі сівалками, легкими боронами, передпосівними культиваторами, агрегатування із навісними та причіпними обприскувачами, розкидачами міндобрив, прес-підбирачами тощо — і, звісно ж, широкий спектр транспортних та підсобних робіт, наприклад, використання як фронтального навантажувача: CLAAS ARION належать до категорії тих тракторів, котрі, як то кажуть, не «глушаться» 24 години на добу, — стверджує Юрій Філатов.
Потужні двигуни — серце трактора
Трактори лінійки CLAAS ARION 400 оснащено сучасними 4-циліндровими двигунами DPS об’ємом 4,5 л, а ARION 600С — 6-циліндровими двигунами DPS об’ємом 6,8 л, обидва із турбонаддувом та інтеркулером. Система вприскування Common Rail з електронним управлінням точно впорскує потрібну кількість пального, постійно підтримуючи його витрату на оптимально низькому рівні.
— Водночас велика тягова потужність відмінно відчувається і на низьких обертах. Завдяки величезному приросту крутного моменту — до 40%, що є одним із найвищих показників на ринку, у тракторів ARION є значний резерв потужності. Машина із причепленим агрегатом не зупиниться і не «задихнеться» у тому разі, якщо умови роботи є дещо складнішими від паспортних характеристик, — розповідає Юрій Філатов.
Дійсно, конструкція сучасних двигунів DPS, встановлених у тракторах CLAAS ARION, є перевіреною і надзвичайно надійною, вирізняється своїм тяговим зусиллям та оптимальним споживанням пального. Характеристика потужності двигуна зі системою Common Rail адаптована для забезпечення більш постійної потужності й більш високого крутного моменту.
— Двигун CLAAS ARION 400 і 600С розвиває повну потужність у широкому діапазоні обертів і впевнено реагує на зміну ситуації, що відчувається під час різних робіт у полі або транспортування. Водночас зі системою CLAAS POWER MANAGEMENT (CPM), скажімо, трактор ARION 400 видає до 10 к.с. додаткової потужності. Вона вивільняється ступенево залежно від потреби в тязі, потужності на ВВП або відбору гідравлічної потужності — пояснює продукт-менеджер CLAAS.

Автоматика коробки передач QUADRACTIV підбере передачу за вас!
Дуже цікавим і сучасним рішенням у конструкції тракторів CLAAS серії ARION є інтеграція трансмісії. Йдеться про потужну коробку передач QUADRISHIFT, котра має 4 діапазони та 4 передачі Powershift — загалом 16 передач уперед і назад. Наявна опція QUADRACTIV фактично в автоматичному режимі підбирає оптимальну передачу для виконання кожного завдання і дає змогу оператору сконцентруватися на виконанні технологічних операцій.
— Трансмісія для зручності має робочий та транспортний режими. У робочому режимі перемикання чотирьох передач здійснюються в межах вибраного діапазону. Під навантаженням, коли, наприклад, трактор працює із важким агрегатом, можна перемикати 4 передачі, або за вас автоматизовано це може робити QUADRACTIV. У транспортному режимі на ходу перемикаються вже всі 16 передач, оскільки суттєвого навантаження тут немає, і також дуже зручно, коли це автоматично за вас робить QUADRACTIV. Комфорт перемикання передач і діапазонів кнопками без застосування зчеплення та автоматичне переключення передач дає змогу як полегшити роботу механізатора, так і досягти ідеальної точності виконання завдань та економії пального, — пояснює Юрій Філатов.

Справді, для управління CLAAS ARION не потрібно ані важеля перемикання передач, ані педалі зчеплення, хоча вона таки встановлена. Замість цього достатньо натиснути правою рукою кнопку «+/-», а також клавішу «Shift» на важелі газу. З їхньою допомогою оператор машини може швидко перемикатися між 4-ма передачами та групами, не втрачаючи повної концентрації на агрегатах. Педаль зчеплення знадобиться тільки під час маневрування, наприклад, коли потрібно максимально обережно і точно підсунутися до причіпного агрегата.
— Варто додати, що завдяки перевіреному в роботі електрогідравлічному модулю реверсивного ходу REVERSHIFT на рульовому колесі, швидке і зручне маневрування можливо за допомогою лівої руки. Права рука залишається вільною для управління задньою навіскою та секціями гідророзподільника. Своєю чергою є також опція ходозменшувача із 24 передачами та мінімальною швидкістю від 460 м/год., яка ідеально підходить для спеціальних застосувань, наприклад, у овочівництві, — пояснює фахівець.
Зверніть увагу
QUADRACTIV адаптується до будь-якої ситуації та будь-якого оператора. Режим руху можна вибрати лише одною кнопкою в середній стійці. Окрім того, автоматичний режим вибору передач оптимізує продуктивність трактора й витрати пального. Завдяки дисплею CIS можна налаштовувати функції коробки передач QUADRISHIFT згідно з побажаннями механізатора й умовами роботи.
Переваги автоматики у тракторах: від ВВП до приводу трансмісії
Крім автоматизації КПП, трактори мають також функції автоматики відбору потужності (ВВП) залежно від положення задньої навіски, що надає безпеку агрегату в роботі, наприклад, із ротаційною бороною чи мульчувачем. Також є автоматика блокування диференціала відповідно до різних умов, наприклад, положення задньої навіски — це необхідно під час оранки. Оснащено трактори й автоматикою активації та деактивації повного приводу трансмісії залежно від швидкості руху.
Задній ВВП має чотири варіанти швидкості обертання — 540, 1000, 540/1000, 540ЕСО/1000ЕСО. Режим ЕСО дозволяє використовувати максимальний крутний момент на менших обертах двигуна та значно зменшити витрати пального.
У базовій комплектації трактори мають відкриту гідравлічну систему продуктивністю 98 л/хв.
Задня триточкова навіска 3-ї категорії вантажопідйомністю 5,2 тонни впорається з будь-яким навісним обладнанням і навіть важкими сівалками для цього класу тракторів.
Консоль управління тягово-позиційним положенням навіски забезпечує максимальну ергономіку та комфорт під час обробітку ґрунту. Для зручності елементи керування положенням навіски та ВВП розміщені на кожному із задніх крил і полегшують агрегатування трактора із різними видами обладнання, гарантуючи безпеку оператора.
Герметична кабіна тракторів ARION – безпека та продуктивність роботи оператора
Окрім цього, для комфортної продуктивної роботи впродовж сезону виробник пропонує простору ергономічну кабіну із максимальною оглядовістю. Герметична комфортна кабіна із системою кондиціювання та рециркуляції повітря роблять працю тракториста під час операцій внесення засобів захисту рослин безпечною, а можливість встановлення додаткових вугільних фільтрів ще більше підсилює ступінь безпеки для його здоров’я.
— Кабіна тракторів ARION дуже простора, має потужний кондиціонер, регулювання рульової колонки, високу шумоізоляцію та зручне сидіння з механічною підвіскою, тут є навіть є мініхолодильник для пляшки з водою. Це гарантує комфортну тривалу роботу людини в кабіні, оператор набагато менше втомлюватиметься, аніж у інших машинах, — розповідає Юрій Філатов.
Підвищена увага до комфорту та безпеки роботи є одним із пріоритетів інженерів компанії CLAAS.
Читайте також: CLAAS TRION в Україні: новітня лінійка універсальних зернозбиральних комбайнів
Трактори CLAAS ARION — краще рішення для тих, хто рахує гроші
— Повторюся, що такі трактори дедалі частіше замовляють власники передових в Україні господарств. Адже вони хочуть бути впевненими в тому, що трактор не підведе під час виконання кожної технологічної операції: чи то робота з обприскувачем, чи з сівалкою, чи транспортування причепів. Ці люди вміють рахувати гроші та знають, що кожна вкладена в такі трактори як ARION копійка, окупиться надійністю та продуктивністю роботи. В цьому, власне, наша незаперечна перевага, — стверджує Юрій Філатов, продукт-менеджер ТОВ «КЛААС Україна».
Додамо, що на відміну від більшості «однокласників» трактори CLAAS ARION виробляють не деінде, а на сучасному французькому заводі в Ле-Мані — підприємстві із багаторічними традиціями випуску якісної сільгосптехніки. У їхній конструкції використовують винятково найкращий метал, пластик та інші матеріали, і кожен вузол чи деталь у цих тракторах має заздалегідь закладений запас міцності. Чимало українських аграріїв уже встигли у цьому переконатися.
Петро ТЕРЕН
Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram