Попри виклики, які постали перед працівниками «Байєр» в Україні, компанія проводить 100% випробувань, селекційна команда втілює інновації, вирощує насіння, забезпечує ним та засобами захисту рослин аграріїв. У Bayer сподіваються, що війна триватиме недовго — у цьому зацікавлений весь світ, у різних куточках якого відчувають потребу в українській сільгосппродукції.
Не тільки виростити…

— Ми бачимо доволі високу ціну на продуктові товари на світових ринках: від початку повномасштабної війни в Україні вартість пшениці зросла майже на 30%, кукурудзи – на 20%, і причина тому – Україна надто важлива у виробництві пшениці та кукурудзи. Це великий вплив по всьому світу, — розмірковує Лаерсіо Бортоліні, керівник аграрного підрозділу «Байєр» в Україні. — Але ми бачимо, що представникам сільського господарства у світі подобаються ці високі ціни, та не аграріям України. Через блокаду портів наші фермери не мають доступу до експорту морем і через високу вартість логістики отримують значно менше.
Не тільки українська сторона, а й міжнародні організації та компанії нині працюють над тим, щоб розблокувати експорт української агропродукції. В компанії «Байєр» теж шукають унікальні можливості, які б допомогли сільгоспвиробникам у збуті вирощеного.
— Думаємо над тим, як ми можемо дати відчуття безпеки нашим фермерам, працюємо з нашими дистриб’юторами над цим і переживаємо, як ситуація розвиватиметься далі.
Українське насіння в Європі
Минулого року в Україні компанія «Байєр» відвела під насіннєві посіви рекордні понад 6 тис. га, зібрала високий урожай і виробила понад 1 млн посівних одиниць насіння. Запланованих результатів досягти вдалося, хоча деякі затоплені влітку поля та ранні осінні морози, кажуть у «Байєр», трішки перешкодили отримати надвисокий результат.
— Минулого року вперше в нашій історії ми експортували 50 тис. посівних одиниць насіння у 6 європейських країн. Планували більше, але війна не дала це зробити, — розповідає Володимир Оніщенко, керівник підрозділу з виробництва насіння в Україні. — Нас дуже тішить, що європейські аграрії дуже задоволені першим досвідом роботи з українським насінням.
Цього року «Байєр» теж планує експортувати українське насіння, ідеться щонайменше про 30 тис. посівних одиниць, і бачить у цій сфері цікаві перспективи. Цьогоріч уже посіяли 93% минулорічної площі. Багато залежить від якості урожаю та можливості експортувати продукцію.
— У виробництві насіння, у нас немає такої гнучкості, як, приміром, у постачанні ЗЗР, — додає Лаерсіо Бортоліні. — Цього року нам довелося багато рішень ухвалювати без повної інформації, необхідної для певного прогнозування і для більшої гнучкості, але ми її не мали.
Поповнення портфоліо «Байєр»
У компанії «Байєр» вважають, що сільгоспвиробництво не має зупинитися. Ґрунтовно вивчаючи кожну культуру, наукова складова компанії рухається вглиб розуміння природи рослин і вдосконалення якостей нових гібридів та їх технологій вирощування.
— Наша головна культура — це, звичайно, кукурудза. Ми бачимо в цьому велике майбутнє для наших виробників, адже у світі є колосальний попит на зерно цієї культури, — зауважує Андрій Перчиць, керівник департаменту маркетингу компанії «Байєр» в Україні. — Компанія успішно комерціалізувала низку новинок насіння кукурудзи, як-от: ДКС 3609, ДКС 3796, ДКС 4098, ДКС 4391, ДКС 4598 – гібриди різних груп стиглості. Вони вперше вийшли на ринок та були представлені в значній кількості, але ми відчували дефіцит цих продуктів, і це свідчить про довіру наших лояльних партнерів до генетики Bayer.
Із вирішенням проблеми експорту з України, вважають у компанії, відпадуть будь-які перестороги щодо вирощування кукурудзи. Також в агробізнесі відчутне підвищення цікавості й попиту на гібриди озимого ріпаку.
Портфоліо озимого ріпаку від Bayer теж активно поновлюється. Найближчим часом для українських фермерів буде доступний ДК Ексайтед — гібрид із традиційної лінійки озимого ріпаку, який зарекомендував себе як європейський лідер урожайності та стабільності. Наступна анонсована новинка — гібрид ДК Імпортер КЛ, що продовжує серію гібридів DEKALB® для технології Clearfield® із широкою адаптацією до зон вирощування та гарною стійкістю до посухи, традиційної під час посіву озимого ріпаку.
Цьогоріч «Байєр» відкриває для себе ринок соняшнику, який не потребує високих норм азотних добрив, тому й цікавий для аграріїв.
— Ми вийшли на ринок соняшнику із першим продуктом від нашої компанії під назвою Бельведер, який належить до традиційних гібридів без стійкості до гербіцидів, — інформує Андрій Перчиць. — З нетерпінням чекаємо результатів збирання із виробничих ділянок — цьогоріч посіяно 7-8 тис. га цього гібрида. На жаль, деякі ключові для соняшнику регіони, як от Херсонська, Запорізька області не в повному обсязі мали доступ до насіння під час окупації.
Захищаємо ще краще
Позитивна частина новин щодо ЗЗР стосується п’яти інноваційних продуктів від Bayer, які цьогоріч заходять на ринок. Це:
- гербіцид для озимої пшениці Атлантіс® Стар — контролює дводольні та однодольні бур’яни, для озимої пшениці важливий у контролі бромусу;
- фунгіцид для зернових культур Інпут® Classic — ефективний проти широкого спектру захворювань як листя, так і колосу на культурах;
- фунгіцид Луна® Альєтт — для контролю грибкових хвороб і бактеріального опіку яблунь та груш;
- інсекто-акарицид Оберон® Рапід — для поширення на польових культурах та овочах і фруктах;
- гербіцид Мерлін® Флекс Дуо — для досходового або післясходового догляду кукурудзи.
— Кукурудза для «Байєра» — надзвичайно важлива культура як в насінні, так і в ЗЗР, і ми впевнені, що гербіцид Мерлін® Флекс Дуо, який цього року отримав комерційне поширення, стане новим словом у догляді кукурудзи. Минулого року цей засіб показав надзвичайну ефективність на дослідних ділянках, де ми його використовували. У 99% випадків посіви не потребують обробки післясходовими гербіцидами, як це буває з більшістю аналогів на ринку, — підсумовує Андрій Перчиць.
З іншого боку, зауважують у «Байєр», 2021 року глобальна економіка вступила у фазу інфляції, і цей процес стосується зокрема й індустрії виробництва ЗЗР. Через нестачу того чи іншого компонента ціна на нього зростає у кілька разів, і це відбивається на собівартості продукції, додається ще й подорожчання логістичних витрат. Словом, у ціновому аспекті ще не все однозначно: у компанії, кажуть відповідальні представники «Байєр», усі ці чинники беруть до уваги, але триває і пошук можливостей здешевлення продукції для сільгоспвиробників. Цьогоріч природа сприяла аграріям і дозволила дещо зекономити.
— Ми не спостерігали активного розвитку хвороб та шкідників на культурах. Через сукупність цих факторів ринок ЗЗР зменшився на 15-20%. Це наші попередні оцінки, більш точні дані будуть пізніше, — каже Андрій Перчиць, керівник департаменту маркетингу компанії «Байєр» в Україні.
Попри воєнні дії, аграрії продовжують використовувати у щоденній роботі потенціал платформи Climate FieldView™. Минулого року, до речі, це цифрове рішення від Bayer поширювалося на 2,5 млн га українських полів.
У компанії Bayer захоплюються українськими аграріями, які, там, де це можливо, не збавляють темпів і не відмовляються від інноваційних підходів до вирощування культур, із глибшим знанням кожного поля, що дають змогу витрачаючи менше, отримувати більше. Світ потребуватиме продукції, яку виробляють в Україні, і українські аграрії зможуть її виростити.
Галина ШЕПЕЛЬ
Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram