Що підготували в компанії «Байєр» під ялинку українським аграріям?

2021 рік можна назвати роком успіхів і перемог для аграрної галузі не тільки України, але й багатьох країн світу. Після складного турбулентного 2020 року ми бачимо значне зростання в галузі сільського господарства у світі. До прикладу можна сказати про успіх компанії «Байєр»: «11% зростання за поточний рік і далі ми не плануємо зупинятися», – наголошують представники «Байєр» в Україні.
То що ж нас очікує? Які новинки, інноваційні рішення підготували в «Байєр» під ялинку для українського аграрія?
Нам вдалося поспілкуватися із новопризначеним керівником аграрного підрозділу «Байєр» в Україні Лаерсіо Бортоліні, керівником департаменту маркетингу компанії Андрієм Перчицем та директором із корпоративних питань та зв’язків з громадськістю Віталієм Федьчуком.
Лаерсіо Бортоліні, керівник аграрного підрозділу «Байєр» в Україні

Лаерсіо Бартоліні: «Бразилія та Україна дуже схожі в сільському господарстві і мають ті ж проблеми та ризики»

– Пане Лаерсіо, скажіть, у які проєкти компанія «Байєр» найбільше інвестувала 2021 року і як вам вдалося досягнути відчутних результатів зростання за рік?

– Ми інвестували в сталий розвиток і соціальні проєкти. До того ж, це був дуже хороший рік щодо розвитку продуктів: ми випустили чотири нові гібриди кукурудзи, три нових гібриди озимого ріпаку, чотири нові засоби захисту рослин (ЗЗР) та один гібрид соняшнику. Ми також дотримуємося своєї обіцянки інвестувати в насіння та представляти на ринку наші знання та інновації, щоб допомогти нашим клієнтам виробляти більше. Цього року ми також досягли дуже сильного зростання в цифровому просторі завдяки нашій платформі Field View. Ми збільшили кількість користувачів платформи Field View на 40%, а загальна площа, яку охоплює ця платформа, становить 2,4 млн га. Виробники, які використовують цю платформу отримують задоволення та багато переваг від її застосування.

Ще одна хороша новина, цього року ми отримали додаткові інвестиції від нашого головного офісу та збільшили кількість персоналу на 15%. Отже, у нас більше людей, які працюють у полі. Більше людей, які ближче до наших клієнтів, більше можливостей представляти нашу продукцію та допомогти нашим клієнтам дещо збільшити об’єми виробництва.

– Пане Лаерсіо, Ви нещодавно приїхали з Бразилії, як оцінюєте ринок України? Чи є відмінності і що спільного?

– Обидві країни схожі, оскільки сільське господарство дуже важливе для економіки кожної з них. Для Бразилії головною культурою є кукурудза. Тут, в Україні, це кукурудза та соняшник. Водночас, у Бразилії вирощування кукурудзи є дуже важливою сферою. Моя остання посада у Бразилії була керівник з комерційного виробництва кукурудзи, тож мені дуже подобається діяльність, пов’язана з вирощуванням цієї культури. Одна із причин, чому я тепер тут, полягає в тому, що у наших країнах дуже схожі проблеми – інфляція та валюта. Розміри агровиробників також схожі: у Бразилії немає агрохолдингів, але є господарства з великими площами. Також у Бразилії живе багато українців. Зауважу, що 2021 року в Бразилії відзначали 130 років від початку імміграції з України. Наразі на моїй Батьківщині проживає майже півмільйона українців.

– Дуже цікаво також почути вашу думку, щодо технологій обробітку ґрунту у Бразилії, чи залишається там поширеним ноу-тілл? Який відсоток площ відведено під ноу-тілл, а який під класичну технологію?

– Так, у Бразилії під ноу-тіллом майже 90% площ. Але це те, що ми впроваджували протягом 30 років, тож, для того, аби це так працювало потрібен час. Також хочу зазначити, що сьогодні в нас набирають обертів технології під органічне господарство, це світовий тренд.

Андрій Перчиць: «2021 року наша компанія виросла майже на 11% у сегменті ЗЗР»

– Пане Андрію, які новинки підготували в «Байєр» на 2022 рік для України?

– Наше ключове зобов’язання – це привносити інновації на український ринок. Але був досить тривалий період, майже чотири роки, коли в Україні на законодавчому рівні було заблоковано реєстрацію нових засобів захисту рослин.

NB: Економічні втрати від п’ятирічного блокування державних випробувань інноваційних зразків засобів захисту рослин (ЗЗР) для подальшої їх реєстрації та застосування коштували Україні орієнтовно 5% ВВП, – зазначив Міністр аграрної політики та продовольства Роман Лещенко.

І от, дякуючи поточному складу Верховної Ради України, ухвалено вольове рішення і тепер усі компанії можуть починати привносити свої інновації в Україну. У нас уже є доволі великий список, 12 продуктів, які ми плануємо реєструвати в Україні. Зрозуміло, що на це потрібен час. Приміром, якщо це нова діюча речовина, то реєстрація триватиме понад 4 роки, якщо це діючі речовини, які вже відомі в Україні, то це займе менше часу. Але дуже приємно, що у наступні роки українські аграрії матимуть можливість користуватися тими продуктами «Байєр», які були розроблені спеціально для ринку Східної Європи.

– Пане Андрію, розкажіть, які саме продукти засобів захисту рослин ви плануєте вивести на ринок України вже найближчим часом?

– На 2022 рік ми збираємося вивести кілька продуктів ЗЗР. Перший із них – це фунгіцид для зернових культур, пшениці та ячменю під назвою Input Classic. Він уже відомий у країнах Європи. Це досить гнучке рішення для захисту від основних хвороб пшениці та ячменю. Чому досить гнучкий? Тому що його можна вносити як під час ранньовесняного обприскування, так і в другу обробку по листу, а також можливо використовувати для захисту колоса під час цвітіння.

Ще одна новинка – це гербіцид для кукурудзи. Ви знаєте, що кукурудза для компанії «Байєр» – це ключова культура, насіння кукурудзи – це наш пріоритет, і тут ми вкладаємо дуже багато інвестицій. 2022 року Україна побачить наш новий продукт – гербіцид Мерлін® Флекс Дуо. Ми отримали його реєстрацію на початку 2021 року, і тестували його разом із нашими агровиробниками. Результатом цих тестів послужило те, що всі, хто мали можливість працювати цим гербіцидом, побачили, що однієї обробки цілком достатньо для вирішення усіх проблемних питань в полі (він бореться зі широким спектром бур’янів, ефективно контролює падалицю соняшника та забезпечує безпеку для інших культур у сівозміні).

Ще одна новинка серед гербіцидів для зернових культур – це Atlantis Star, очікуємо на його реєстрацію. Він ефективний проти змішаного забур’янення на зернових культурах. Ми запозичили цей досвід у сусідніх європейських країнах. Atlantis Star досить ефективно контролює забур’яненість як однодольними бур’янами, так і широколистяними. Однією обробкою можна буде вирішити кілька проблем, які майже не можливо вирішити за допомогою інших продуктів.

Щодо овочів і фруктів можу сказати, що цей сегмент в Україні займає не таку значну долю ринку (орієнтовно 10%) як у інших країнах Європейського Союзу, де ця частка набагато більша. Проте в цій ніші ми дуже сильно розвиваємося. 2022 року очікуємо вивести на ринок новий фунгіцид для фруктових насаджень (груш, яблук) під назвою Luna Care, який доповнить нашу родину Луна®. Я впевнений, що наші партнери, які вирощають яблука та груші досить високо оцінять цей продукт.

– А чи є у вас рішення для боротьби зі шкідниками?

– Так, новий біль українських сільськогосподарських виробників – це кліщі на кукурудзі та соняшнику. Ми отримали дуже багато запитів із Південного та Східного регіонів саме щодо кліщів. Цього року очікуємо реєстрацію продукту Оберон® Рапід. Уже є позитивні висновки різних реєстраційних установ, залишилася лише формальність – підпис на реєстраційному свідоцтві.

– Пане Андрію, у році, що минув, досить багато аграріїв отримали небувалі врожаї озимого ріпаку. Чи дотична «Байєр» до цих успіхів?

– 2021 рік був екстремально успішний рік для нашої компанії в Україні, мабуть, найбільше – для насіння озимого ріпаку. Було дуже приємно, коли з нами ділилися захопливими результатами наші партнери, отримавши високі врожаї – понад 5 т/га. Це вражає! Це пріоритет для селекціонерів нашої компанії для подальшого збільшення врожайності за допомогою інноваційної генетики.

Хочу також сказати, що на 2022 рік ми вже отримали реєстрацію трьох новинок – це традиційні гібриди для озимого ріпаку зі стійкістю до вірусу турнепса та ще 5 новинок для кукурудзи (під назвами ДКС 1, 2, 3…). За цими кодами стоятиме група стиглості, можливість отримати більше врожайності за тих самих умов, можливість сіяти з різною густотою, бути більш гнучкими залежно від поля тощо.

– Ви запустили програму страхування для озимого ріпаку – Технологія 360. Розкажіть про це.

– Ми в компанії “Байєр” досить добре знаємо основну біль наших аграріїв, які працюють із озимим ріпаком – це отримати сходи після посіву (серпень, вересень). Ми запустили програму страхування для озимого ріпаку – Технологія 360⁰ – та надали таке рішення: ви сієте ріпак, подаєте заявку, що ви посіяли його в строк із потрібною густотою і віддаєте заявку страховій компанії. Якщо складеться так, що ріпак не зійшов (на жаль, іноді це буває через посуху), то ми зобов’язуємося повернути частину ваших інвестицій назад. Чому 360 градусів? Ми також приєднали сюди вимерзання у разі несприятливих погодних умов.

– Пане Андрію, а чи планують у компанії рішення щодо органіки, з огляду на глобальний тренд на здорову їжу?

– Так, сьогодні ніхто у світі не хоче отримувати продукцію, яка навіть теоретично може нести загрозу для нашого здоров’я. На запит деяких наших клієнтів, які займаються органічним виробництвом, ми можемо запропонувати непротруєне насіння кукурудзи. Ми отримуємо такі запити і це можливо.

– Якщо б Вам запропонували порівняти 2020-й і 2021-ий роки, які би були Ваші підсумки?

– Цього року наша компанія виросла майже на 11%, і ми бачимо, що це сегмент ЗЗР. Чому так? Це було пов’язано з глобальними трендами – ціни на сільгоспсировину виросли й агровиробники вийшли з режиму економії. Якщо раніше аграрії думали, якими препаратами працювати, то тепер вони казали: «Давайте нам найкраще!». 2020 рік був доволі складним для сільського господарства України, оскільки, мабуть, 70% посівів дуже сильно постраждали від посухи. Звичайно, коли ти не бачиш в полі того базису, на який треба інвестувати, а ЗЗР – це доволі серйозні інвестиції, то тут не йдеться про купівлю. А от 2021 рік став роком перезавантаження для сільського господарства. За зиму випала рекордна кількість опадів. Все покращилося буквально на очах. Я не пам’ятаю за свою кар’єру такої сприятливої дощової весни… Однак, водночас це біологічно сприяло розвитку хвороб, бур’янів, шкідників, що послугувало тригером до більш інтенсивного використання ЗЗР. Хочу зазначити, що за нашими підрахунками ринок ЗЗР України 2021 року зрівнявся з 2019 роком.

– Пане Андрію, не секрет, що досить багато речовин ви доставляєте в Україну з-за кордону. На сьогодні в усіх компаній є логістичні проблеми через карантинні обмеження. Чи можна сподіватися, що той, хто замовив у вас продукт, отримає його вчасно?

– Ми можемо сказати сьогодні, що більшість того, що ми плануємо доставити в Україну 2022 року, прийде в строк і в потрібній кількості. Але звичайно, кожен день – це як певні позитивні зрушення, так і нові сюрпризи через порушення логістичних зв’язків.

Віталій Федьчук: «Компанія «Байєр» інвестує понад 2 млн грн у освітні проєкти в Україні»

– Пане Віталію, з грудня 2021 року «Байєр» експортуватиме українське насіння до інших країн, це справжній прорив. Куди і скільки буде екпортовано?

– Експорт українського насіння – це та ціль, до якої ми досить довго йшли. Цей шлях забрав більше ніж 5 років. Із 2021 року наша компанія має можливість відправляти українське насіння до 6 країн Європи. Наразі йдеться про Угорщину та Румунію. Це 35 тисяч мішків насіння кукурудзи. У подальшому ми плануємо зростання.

– Сьогодні багато іноземних компаній розгортають в Україні різні соціальні програми: зокрема, допомагаючи жінкам у сільському господарстві, надаючи підтримку профільним навчальним закладам тощо. Чи маєте такі програми?

– Соціальні програми – це дійсно той напрям, діяльністю в якому ми можемо похвалитися в Україні. Ми розуміємо, що компанія не може існувати окремо від суспільства. Є сфери, де ми перетинаємося, тому маємо кілька програм.

«Україна – житниця майбутнього» – щорічна програма сприяння проєктам у сільських громадах у галузях: освіти, медицини, науки, культури. Вона існує уже 8 років. Цього року ми ще додали напрям корпоративної благодійності. У нас є доволі хороший проєкт, який називається «Підтримка STEM освіти серед дівчат-школярок у сільських школах». Ми розуміємо, що за точними науками є майбутнє, однак не завжди створені умови для того, щоб це достатньо функціонувало. Проєкт, у якому прищеплюємо дітям-школярам правильне харчування – «Здорова тарілка харчування». Ще один проєкт, який плануємо розвивати – «Карта професій», ми хочемо дати можливість школярам обирати ту професію, якою вони дійсно хочуть займатися. Зауважу, що «Байєр» фінансує ті проєкти, де є сильна мотивація, адже наша головна ціль, аби проєкт міг працювати як за нашої підтримки, так і без неї.

Загалом бюджет компанії на соціальні проєкти вже становить більш ніж 2 млн грн.

Підготувала Ірина ПРОХОРЧУК

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram