У найближчі 5 років на оновлення стратегічної інфрастуртури українських портів необхідно близько 17 млрд грн капітальних інвестицій. Про це зазначив Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков на засіданні Національної ради реформ.

Він зазначив, що на сьогодні ступінь зношеності портової інфраструктури досягнув рекордних 80%. Основною причиною такого критичного стану Міністр вважає неправильний розподіл коштів і недостатнє фінансування портів з держбюджету.

Ми ініціювали зміну дивідендної політики зниження виплат від АМПУ та держстивідорів в держбюджет до рівня 30%. Зараз вони сплачують 80% від прибутку після сплати всіх податків. Такі зміни дадуть змогу більше ніж на половину покрити потребу в капітальних інвестиціях, розповів Олександр Кубраков.

Міністр вважає, що на сьогодні портова гулузь потребує декількох ключових кроків. Один з них — завершення передачі в концесію ДП “Стивідорна компанія “Ольвія” та ДП “Херсонський морський торговий порт”. За словами Олександра Кубракова, на сьогодні реалізація концесійної угоди ускладнена бюрократичними процедурами, але до кінця року її завершать.

Нагальним питанням Міністр називає і розробку комплексних дозволів на будівництво об’єктів портової інфраструктури та їх обслуговування, а також зміни орендного законодавства. Щодо останнього, то, зокрема, йдеться про подовження термінів оренди для наявних портових операторів. Міністр зазначив, що через недосконалість податкового законодавства портова галузь недоотримує 100 млн доларів інвестицій.

Важливою роботою для поліпшення стану українських портів Міністр інфраструктури вважає також необхідність впровадження системного підходу для паралельного розвитку портової і припортової інфраструктури.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram