Вчені з Боннського університету (Німеччина) виявили, що генетично модифіковані культури можуть допомогти зменшити викиди парникових газів у Європі. Їхнє дослідження опублікував журнал Trends in Plant Science.
Науковці використали глобальні сільськогосподарські дані, включно з впливом ГМ-культур на врожайність. На їхній основі створили моделі того, як посилене впровадження ГМ-технологій в Європі вплине на виробництво їжі, землекористування та викиди парникових газів.
Так, дійшли висновку, що ширше використання ГМ-культур в ЄС могло б запобігти викиду 33 млн тонн CO2. Тобто на 7,5% скоротити загальну щорічну кількість викидів від сільського господарства у ЄС. До того ж, науковці бачать глобальний контекст у збільшенні врожайності від такого використання.
— Зараз ЄС імпортує багато кукурудзи та сої з Бразилії. Там, для розширення площ сільськогосподарських угідь, вирубують тропічні ліси. Вищі врожаї у ЄС могли б зменшити масштаби імпорту і таким чином допомогти захистити тропічні ліси Амазонки, — зазначила співавторка дослідження, докторка Емма Ковак.
За словами провідного автора дослідження Мартіна Каїма, ГМ-культури, зокрема кукурудзу та сою, широко вирощують у багатьох країнах світу. Він вважає, що ЄС на разі відстає в основному через проблеми зі соціальним сприйняття генно-модифікованої продукції та політичні перешкоди. Однак, на думку дослідників, якщо вдасться подолати ці перешкоди, сільське господарство Євросоюзу може суттєво поліпшитись у плані ефективності та продовольчої безпеки.
Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram






