Минулоріч основну частину доходів від експорту агропродовольства Україна отримала від Євросоюзу

Євро, Європа, ЄС, Євросоюз
Редакція GrowHow.in.ua   2023-02-13
Експорт продуктів з доданою вартістю у 2022 р. був сфокусованим на ринках Євросоюзу. Про це GrowHow повідомив комітет аграрної та земельної політики Верховної Ради України.

Змінилась також географічна структура експорту продукції з доданою вартістю:

  • посилилась орієнтація на європейський ринок в сегментах яєць і м’яса птиці;
  • значно збільшились продажі українських молокопродуктів до ЄС;
  • збереглась висока концентрація (понад 80%) експортних відвантажень меду і продуктів садівництва.

Основними покупцями м’яса птиці українського виробництва торік стали Нідерланди ($252 млн), Саудівська Аравія ($220 млн) та Словаччина ($65 млн). Сумарно ці країни купили 63% українського експортного м’яса птиці.

NB: У порівнянні з 2021 р. перелік найбільших країн-імпортерів не змінився, хоча Нідерланди витіснили Саудівську Аравію з першої позиції.

Особливо відчутно змінилась географічна структура експорту молочної продукції. У 2022 р. продажі українських молокопродуктів до ЄС склали $102 млн. на противагу лише $7 млн у 2021 році.

За ключовими товарними позиціями молокопродукції минулого року географія збуту вигладала так:

  • сухе і згущене молоко — Польща, Ізраїль, Нідерланди — разом 38%;
  • масло і молочні пасти — Польща, Молдова, Азербайджан — у сумі 69%;
  • сири — Казахстан, Польща, Молдова — сумарно 85%.

Роком раніше серед головних покупців вказаних продуктів країн ЄС не було взагалі.

Хоча вартість експорту яєць дещо знизилась, минулого року вони постачались переважно на ринки Сінгапуру, Латвії і Нідерландів. Сумарно на ці країни припало 69% від усіх зовнішніх продажів. У 2021 році таку ж сумарну частку в географічній структурі мали Об’єднані Арабські Емірати, Латвія та Ізраїль.

Читайте також: Вступ України до ЄС вимагатиме від аграріїв нових обов’язків і підходів

Мед у 2022 році традиційно в основному реалізовувався на ринки Євросоюзу: Німеччини ($38 млн), Польщі ($24 млн), Франції ($11 млн). Також, як і раніше, на ЄС був сфокусований експорт плодово-ягідної продукції. У 2022 р. 84% доходів галузеві компанії отримали саме звідти.

За даними Української Асоціації Аграрного Експорту, минулого року основну частину доходів від експорту агропродовольства загалом Україна отримала завдяки продажам до країн Євросоюзу. Загальна вартість поставок туди становила $13,1 млрд або 56% від всього аграрного експорту.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram