Холдингові компанії та великі і середні товаровиробники минулоріч збільшили споживання кондиційного насіння озимої пшениці. Це вагомим чином вплинуло на збільшення попиту на це насіння. Про це повідомила пресслужба ННЦ “Інститут аграрної економіки”.

За словами завідувача відділу інвестиційного та матеріально-технічного забезпечення закладу, д.е.н. Олександра Захарчука, таке збільшення попиту стало характерною рисою 2021 р. на українському ринку. Окрім цього, як він зауважив, минулий рік відзначився продовженням експансії іноземної селекції, яка витісняє українську. Низький рівень продажу кондиційного насіння, порівняно з країнами ЄС та іншими світовими лідерами, на думку фахівця, став третьою рисою насіннєвого ринку України минулого року.

NB: У 2021 р. частка українського насінництва склала 63% від загальних обсягів насіннєвого виробництва в країні. Порівняно з 2020 р. вона зменшилася на 3,2%.

На ринку продажу насіння озимої м’якої та твердої пшениці у 2021 р. працювали 235 компаній, з них 65 займаються продажем насіння лише іноземної селекції. Найбільше кондиційного насіння української селекції виробили у Харківській (17,4 тис. т), Дніпропетровській (11,6 тис. т), Одеській (10,7 тис. т), Полтавській (9,4 тис. т) та Київській (5,4 тис. т) областях.

Національні сорти українського насіння є більш адаптивними до умов вирощування в Україні. Вони повною мірою відповідають природно-кліматичним умовам, зазначив Олександр Захарчук.

Водночас він долав, що ринок насіння озимої пшениці досить широко представлений як українськими, так й іноземними сортами, завдяки чому сільськогосподарські товаровиробники можуть вчасно оновлювати та замінювати сорти.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram