Профільні бізнес-асоціації агросектора звернулися до Прем’єр-міністра та Мінагрополітики України з вимогою не впроваджувати нову інструкцію з якісно-кількісного обліку зерна. Називають її бюрократичною та зазначають, що вона створює значні регуляторні бар’єри для зернових підприємств. Про це повідомили в Українській зерновій асоціації (УЗА).

Йдеться про проєкт наказу Мінагрополітики України “Про затвердження Інструкції з ведення кількісно-якісного обліку зерна та продуктів його переробки на зернових та зернопереробних підприємствах усіх форм власності”. Його у липні цього року опублікували на сайті Мінагрополітики для громадського обговорення.

Представники бізнес-спільти зазначили, що положення Інструкції в багатьох аспектах дублюють Наказ Мінагрополітики №661 від 13.10.2008 р. Його положення не діють 4 останні роки. В УЗА переконані, що у разі прийняття Проєкту Інструкції всі здобутки зернової галузі останніх чотирьох років будуть зведені нанівець.

За 4 роки функціонування зернового ринку без відповідної Інструкції, Україні вдалось значно покращити свої показники. При цьому ринок не зазнав жодних негативних наслідкі. Навпаки, така Інструкція через свою застарілість, неактуальність та невідповідність сучасним ринковим реаліям, створювала суттєві бар’єри та перешкоди на шляху здорового розвитку ринку та експорту вітчизняного зерна. Як і 4 роки тому, наголошуємо, що така Інструкція втратила актуальність та не несе жодної користі для зернового ринку, зазначили в УЗА.

Аграрії також додали, що такого штибу інструкції створюють підґрунтя для корупційних зловживань з боку посадових осіб хлібних інспекцій. Позиція УЗА та інших бізнес-асоціацій обумовлена тим, що ухвалення Проєкту Інструкції відкине український зерновий ринок на чотири роки назад та призведе до повернення “старих правил гри”.

Основні вимоги для всіх учасників міжнародного ринку торгівлі зерном по всьому світу диктують міжнародні стандарти. Українська зернова галузь не потребує окремої розробки уніфікованої інструкції, яка, до того ж, запроваджує додаткові регуляторні бар’єри та обмеження. Міжнародними стандартами торгівлі такі обмеження в принципі не передбачені, зауважили в УЗА.

Як приклад навели заборону змішування зерна різних класів та років врожаю на зернозберігальних підприємствах. Вона була передбачена Наказом №661 і повторно включена до положень Проєкту Інструкції. Аграрії зауважили, що жодних ризиків таке змішування для аграрної галузі не несе. Заборона ж спричинить зниження продуктивності роботи елеваторів приблизно на 12-15%. Як наслідок виникне дефіцит потужностей зберігання зернових вантажів.

Бізнес-асоціації просять уряд відмовитися від ухвалення Проєкту Інструкції. Також закликають не підтримувати будь-який інший нормативний акт, який регламентує вимоги щодо кількісно-якісного обліку “комерційних” зернових вантажів. Ініціатори звернення вважають, що такого роду регуляція спричинить колапс в аграрній галузі України.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram