Відчути Карпати на смак

Олександр Коваль, спеціаліст з маркетингу громадської спілки «Карпатський смак»

Спеціаліст з маркетингу громадської спілки «Карпатський смак» Олександр Коваль у коментарі GrowHow.in.UA зазначив, що гастрономія Карпат у 2018 році буде серед трендів та пріоритетів у гостей регіону, бо туристи в Українських Карпатах вже не просто відвідують популярні міста, музеї, фестивалі чи класичні екскурсії, а дедалі більше хочуть долучатися до автентичних традицій та культури краю. Саме візити на підприємства, знайомство з виробниками автентичних, регіональних продуктів дають змогу відчути колорит та смак краю і познайомитися з традиціями виробництва. Туристичний маршрут матиме назву «Смак українських Карпат» і зараз фахівці ГС «Карпатський смак» працюють над наповненням та презентацією маршруту. Наступним етапом буде навчання для виробників та інформаційно-консультаційний супровід.

Фермерство взяло курс на туристичний напрям

Ініціатива цікава та актуальна. Зокрема, фермери зможуть популяризуваи свою продукцію, збільшити впізнаваність свого бренду, ближче познайомитися зі своїми потенційними клієнтами, дізнатися їхні смаки, можливості та бажання, а також для виробників це — додатковий заробіток, оскільки туристи можуть придбати продукцію на місці та в майбутньому замовляти її. Розвиток фермерства у туристичному напрямі ще й допомагає розвинути місцевість та збільшує надходження у місцеві бюджети.  

На разі готовність до розвитку у такому напрямі вже підтвердили кілька господарств.

Продукція сироварні «Еко Газда»

Зокрема,  на Львівщині — це сироварня «Еко Газда» у селі Нижнє Гусне Туріківського району; у Закарпатській області — ФГ «Тізеш» з села Ботар Виноградівського району, яке виготовляє м’ясну продукцію під ТМ «Угочанский смак» та соки і лекварі (традиційне угорське ягідне варення за спеціальним рецептом) під ТМ «ПанЕко»; «Селиська сироварня» із села Нижнє Селище Хустського району та еко-ферма «Зелений Гай» з того ж села, де виготовляють козячий сир, м’ясну продукцію, соки та грибні продукти; на Івано-Франківщині — це козина ферма «Зелений Яр» з села Микулинич Яремчанського району та кооператив «Чиста флора» з села Спас у Коломийському районі, де виготовляють фіто-чаї.

Фермерське господарство «Тізеш» виготовляє продукцію під двома торговими марками: ТМ «ПанЕко» (соки та лекварі) та ТМ «Угочанський смак» (м’ясна продукція)

Проект може масштабуватися, організатори очікують розширення кількості господарств, а наступним етапом, за словами Олександра Коваля, до маршруту планують приєднати заклади громадського харчування, де пропонують меню з регіональних карпатських продуктів.

Наталя Кузьо