Близько чверті малих і середніх українських фермерів взагалі не знають про існування будь-яких програм державної підтримки, а ще 59% обізнані з вибірковою інформацією. Водночас лише 15,1 % опитаних добре володіють інформацією про державні програми і проявили інтерес, принаймні, до деяких із них. Такі результати соціологічного опитування опублікувала ФАО.

Як виявили фахівці, майже половина сільгоспвироьників не вірять у механізм державної підтримки, і тому не виявляють ентузіазму при участі у програмах. Також майже 45% вважають, що їх участь у програмах держпідтримки була неможливою через відсутність відповідної інформації.

— Подібне опитування про програми підтримки сільського господарства в масштабах країни, що охоплює не тільки зареєстрованих виробників, але і велику кількість сільських домогосподарств, проводиться в Україні вперше. Такий всеосяжний підхід дозволив визначити бажані напрямки підтримки та рекомендувати критерії для програм підтримки малих виробників, що, в свою чергу, повинно позитивно вплинути на весь сектор, —  зазначила економіст ФАО і координатор проекту Ірина Кобута.

Зокрема, як виявили соціологи, в Україні:

  • Близько 69,3% були зацікавлені в можливих програмах державної підтримки щодо закупівлі та модернізації сільськогосподарської техніки, а 51,2% цікавилися бюджетною субсидією, введеною в 2017 році замість спеціального режиму накопичення ПДВ, який був скасований раніше.
  • Більшість тваринників (61,7%) підтримували можливі програми, які допомагають молодим сільськогосподарським виробникам почати аграрний бізнес.
  • Майже 73,2% малих і середніх сільськогосподарських виробників мають потребу в послугах загального характеру.
  • Кожен п’ятий респондент (23%) мав досвід звернення до банку за кредитом протягом останніх п’яти років.
  • Близько 7 % респондентів мали досвід лізингу техніки протягом останніх двох років.
  • Тільки 18,2% сільськогосподарських підприємств, включаючи фермерів, є членами будь-якої асоціації агровиробників.
  • Майже 20,8% опитаних голів сільських домогосподарств підкреслили, що виручка від продажу сільськогосподарської продукції складає більше 90% їхніх доходів.

У ФАО зазначили, що дослідження показало високий рівень схвалення поданих заявок на програми держпідтримки, а відтак додаткова інформація та консультативні послуги можуть збільшити кількість малих і середніх агровиробників, що беруть участь у програмах державної підтримки. Цього можна домогтися за допомогою вдосконалення роботи консультаційних служб, через бізнес-асоціації, банківські структури або постачальників матеріально-технічних ресурсів.