ЄС має підтримувати своїх виробників зерновозів для зміцнення українського агрокспорту — Башлик

Нестача зерновозів є одним з вузьких місць українського агроекспорту. Для виправлення ситуації Європейський союз має розглянути питання створення державних програм підтримки виробників зерновозів. Про це зазначив заступник Міністра аграрополітики України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Денис Башлик.

За його словами, таке стимулювання власних виробників може суттєво покращити ситуацію з агроекспортом. До того ж обсяги фінансування такої допомоги значно менші, у порівнянні з економічними наслідками, до яких може призвести обмежений український експорт.

Це питання серед інших обговорювали під час другого засідання логістичної платформи у межах реалізації ініціативи “Шляхи солідарності”. На заході йшлося також про тривалий час перевантаження агротоварів на пунктах пропуску, забезпечення належної координації для оперативного вирішення проблем на кордоні, необхідність спрощення митного, ветеринарного та фітосанітарного контролю на кордоні з державами-членами ЄС.

NB: Як таку, що потребує критичного вирішення, учасники окреслили проблему замалих обсягів складів для зберігання української агропродукції.

Тарас Башлик додав, що сьогодні майже половина зерна, що експортується з України, йде Дунаєм до Констанци. Річкові порти мають обмежену спроможність, оскільки немає достатньої кількості барж, причалів та терміналів. За його словами, це значний виклик, який потребує координації та оптимізації наявних логістичних ланцюгів, встановлення нових маршрутів, які б гарантували, наскільки це можливо, мінімізацію затримок.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram