Ще у 2016 львів’яни Юрій Поляков та Ірина Миронова розпочали займатись розведенням черв’яків для отримання біогумусу та започаткували проект «Львівський хробороб», спільноту, де Ірина ділилася досвідом розведення компостних черв’яків в домашніх умовах для переробки домашнього органічного сміття. Для молодих людей це було як хобі, на яке вони виділяли в середньому $ 50 на місяць і близько 5-7 годин на тиждень.
Згодом стали з’являтися клієнти, зацікавлені в покупці як черв’яків, так і компосту. Цього року засновники вирішили повністю вивести проект в комерційну площину. Про це розповідає delo.ua.
Сім’ї черв’яків переробляють залишки їжі та інші органічні відходи, перетворюючи їх в біогумус — цінне і екологічно чисте добриво. Біогумус — це органічне добриво, яке створюють черви, споживаючи залишки сільськогосподарських відходів.
На початкових етапах засновники планують робити ставку на співпрацю саме з рибальськими магазинами. Більшою мірою це обумовлено низьким порогом входу, регулярним попитом і можливістю плавно нарощувати обсяги. Збут добрив для тепличних господарств, незважаючи на фінансову привабливість, поки не найкращий варіант через те, що це дуже довгий цикл виробництва, сезонність і відносно низька рентабельність.
Для запуску подібного проекту потрібні розуміння технології, площа для розведення, “стадо” (сім’ї черв’яків) і постачальник кормів.
— Традиційно вважається правильним починати розведення з 50-ти сімей. Їх продуктивність вже на початкових етапах дасть можливість обслуговувати пару тепличних господарств. З огляду на високу масштабованість продуктивності — при правильному догляді кількість черв’яків збільшується приблизно вдвічі кожні 2-3 місяці, через півроку основною проблемою стане вже пошук можливостей збуту, — розповів Юрій Поляков.
Щоб вийти на зарубіжні ринки, потрібно мати у своєму розпорядженні потужності від 500 сімей — це мінімальна кількість,що дозволить розраховувати на прибуток, враховуючи всі витрати на сертифікацію і доставку.
А ось для поставок біогумусу в теплиці і магазини необхідно отримати експертний висновок місцевого державного інституту, який може провести експертизу складу продукту.
— Якщо ж ви хочете продавати біогумус виробникам органічних товарів в Україні, вам знадобиться сертифікація, вартість якої становить 15 тис. грн на рік, — каже Юрій.
За словами засновників “Хробороба”, швидкий старт на цьому ринку обійдеться в 35-50 тис. грн. Сюди входить покупка мінімальної кількості сімей — одна сім’я коштує близько 300 гривень, а також витрати на приміщення, обладнання, логістику і покупку корму. В середньому вкладення в розведення в 1,5-2 рази перевищують покупку вже готового поголів’я. Сюди ж варто додати ще 25 тис. грн у разі, якщо доведеться наймати консультанта, який буде супроводжувати створення інфраструктури та навчання персоналу.
Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram