На тлі рекордного цьогорічного врожаю зернових та олійних культур в Україні Укрзалізниця знову підвищує тарифи на послуги, що призведе до подальшого зростання вартості автоперевезень.Про це повідомляють аналітики GrainTrade.

У попередньому сезоні після зниження тарифів на залізничні перевезення до рівня 0,7-0,8 грн/км вартість автомобільних перевезень знизилася до 1-1,2 грн/км, що зменшило рентабельність перевізників. Але після того, як Кабмін у серпні змінив очільника Укрзалізниці та затвердив підвищення тарифів, вартість логістики знову різко виросла. Тариф на перевезення залізної руди з 01.09.21 виріс на 8%, а з 01.01.22 підвищиться ще на 20,4%. Тариф на перевезення сільськогосподарської продукції з 01.09.21 виріс на 8%, а з 01.01.22 підвищиться ще на 6%.

Укрзалізниця вирішила з жовтня підвищити вартість використання своїх вагонів, що призведе до чергового стрибка тарифів на перевезення, хоча багато перевізників вже мають власний вагонний парк.

З жовтня ставки за використання вагонів зміняться наступним чином:

  • зерновозів, вагонів для перевезення борошна   виростуть з 1000 грн/добу до 1200 грн/добу,
  • фітингових платформ   виростуть з 485 грн/добу до 585 грн/добу,
  • універсальних платформ   зменшаться з 687 грн/добу до 587 грн/добу.

Загалом вартість залізничних перевезень вже виросла на 20-30%, а автомобільних   до 1,6-2,2 грн/км.

За даними Держстатслужби України, за підсумками перших 8 місяців обсяг перевезень зерна та продуктів його переробки скоротився у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року на 16,3% до 18 млн т, тоді як обсяг перевезень хімічних та мінеральних добрив виріс на 13,3% до 6,6 млн т.

Загалом у січні серпні залізницею в Україні було перевезено 201,7 млн т вантажів, що на 2,6% перевищує відповідний торішній показник.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram