У травні Україна збільшила обсяги експорту майже всіх видів молочних продуктів

Редакція GrowHow.in.ua   2023-06-06
В травні Україна збільшила обсяги експорту майже всіх видів молочних продуктів. Скоротилися лише постачання вершкового масла на зовнішні ринки. Про це GrowHow повідомила пресслужба Асоціації виробників молока (АВМ).

За словами аналітика асоціації Георгія Кухалейшвілі, ймовірною причиною певного покращення справ в зовнішній торгівлі є скасування тимчасових заборон на ввезення с.-г. продукції від країн Центрально-Східної Європи на початку травня. Також і відновлення використання їх транспортної інфраструктури для збуту молочних продуктів на ринки третіх країн.

За попередніми даними Держстату, у травні 2023 р. Україна експортувала близько 9,76 тис. тонн молочної продукції на суму $22,53 млн. Натуральні обсяги експорту збільшилися на 29,78%, а виторг — на 16,05%.

Основними експортними категоріями в грошовому еквіваленті були:

  • Сухе і згущене молоко — 25,57%.
  • Молоко та вершки незгущені — 21,89%.
  • Молочна сироватка — 16,75%.
  • Морозиво — 14,68%.

У натуральному еквіваленті минулого місяця Україна збільшила обсяги експорту молока та вершків незгущених до 2,14 тис. тонн (+22,37% до квітня). Експортний виторг по цій позиції склав $1,22 млн, що на 19,27% більше до попереднього місяця. Основним покупцем українського молока і вершків була Молдова, куди українські підприємства відвантажили 93,2% обсягів експорту згаданого товару.

У травні експорт сухого і згущеного молока зріс до 2,49 тис. тонн (+39,23%), а виторг збільшився до $6,03 млн (+35,69%). Близько 62% експорту цих продуктів було відправлено в напрямку ЄС.

NB: В умовах морської блокади з боку російських окупантів, Україна змушена використовувати румунський порт Констанца або балтійські порти Польщі для постачання продукції харчової промисловості в країни Азії та Африки.

Обсяги експорту кисломолочних продуктів склали 321 тону на суму $397 тис., що на 37,59% більше в натуральних обсягах, і на 32,75% більше в грошовому еквіваленті порівняно з квітнем. Близько 99,6% експортованого товару було відправлено в Молдову, ОАЕ і Вірменію.

Окрім цього у травні Україна експортувала 1,63 тис. тонн молочної сироватки на суму $1,02 млн. Натуральні обсяги експорту сироватки вирослі на 36,64%, а виторг збільшився на 26,82%. Головними напрямками збуту молочної сироватки в травні були Китай (30,6%), Польща (26%). 44% цього товару сумарно було відправлено у Малайзію, Йорданію, Лівію, Філіппіни, В’єтнам, Саудівську Аравію, Туреччину, Ліван і Молдову.

Обсяги постачання сирів на зовнішні ринки збільшилися до 705 тонн (+27,04%), а виторг виріс до $3,24 млн (+20,66%). На долю Молдови та Казахстану прийшлося близько 80,38% сирного експорту України.

Експорт морозива склав 1,43 тис. тонн, що на 62,78% більше ніж у квітні. Виторг склав $4,52 млн, що на 62% більше порівняно з попереднім місяцем. Левова частина українського експорту морозива прийшлася на ЄС (53%) і Молдову (30,42%).

Водночас у травні українські постачальники скоротили експорт вершкового масла та казеїну. Перший склав 558 тонн на суму $4,28 млн, що майже на 45% менше в натуральних обсягах і на 48% менше у грошових ддо квітня. Головними напрямками експорту масла були Молдова та Азербайджан, куди було відвантажено 61% товару.

Експорт казеїну та казеїнатів минулого місяця склав 476 тонн на суму $3,2 млн. Натуральні обсяги експорту товару скоротилися на 23%, а виторг зменшився на 39,54%.

NB: Переробники скорочують обсяги виробництва технічного казеїну в умовах зниження цін на товар.

Георгій Кухалейшвілі зазначив, що більшість молочних продуктів, які ввозяться в ЄС з України, надалі постачаються на ринки третіх країн через чорноморські або дунайські порти Румунії або балтійські порти Польщі. Попит на молочну продукцію на ринку ЄС обмежений, а українські товари не цікаві місцевим споживачам.

На складах європейських країн накопичилось стільки біржових товарів, що вони покривають попит на внутрішньому ринку. Ймовірно, збільшення обсягів експорту вершкового масла з України стримує занадто велика пропозиція на цей товар у Європі. Дешеві європейські сири та вершкове масло привабливі для клієнтів на зовнішніх ринках і вони створюють конкуренцію продукції українських експортерів.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram