Посухи, неврожаї, тиск зі сторони контролюючих органів — і, як наслідок, додаткові витрати для українських фермерів. Логічно, аби їх компенсувати, варто розглянути можливість залучення додаткового фінансування до свого підприємства. Особливо ж це актуально напередодні відкриття ринку землі, яке відбудеться з 1 липня 2021 року. Не так давно на ринку з’явився новий зручний інструмент для пошуку коштів та інвестицій «Кабінет Аграрія». Ми спробували більше дізнатись, що це за платформа?

Для того, щоб ефективно господарювати потрібно своєчасно оновлювати технологічні підходи, техніку, розбудовувати інфраструктуру та автоматизувати процеси, словом, бути в авангарді прогресивних підходів, без залучення додаткових ресурсів не обійтись. Однак, аби отримати підтримку від держави чи кредит потрібно відповідати низці вимог від кредитора.

— Перш за все, мова про прозорість та системність ведення бізнесу, адже потрібно чітко розуміти, на якому етапі перебуває ваш бізнес та яким чином ви будете повертати позику у разі її отримання. Фермер має готуватись до того, щоб відповідати низці вимог банкіра і нарешті наводити лад у звітності, — розповідає директор компанії AgriAnalytica Людмила Тимошенко.

Кожна фінансова установа для розгляду та оцінки можливості фінансування потребує надання вичерпної звітності фінансової та статистичної, інше питання: як правильно її вести, аби все відповідало вимогам банків чи кредитних спілок.

Єдиний спосіб це ведення звітності у спеціалізованій програмі. Приміром, з початку квітня для того, аби продати, орендувати та зробити інші операції із землею, експортувати продукцію або подати на відшкодування ПДВ від держави, потрібно показувати операції, які ви проводите в господарстві починаючи від купівлі зерна та закінчуючи її зберіганням та повним обліком проведених операцій. Тому без прозорого та вичерпного бухгалтерського обліку вже не обійтись.

Аби дещо спростити процеси й зробити максимально комфортними для аграріїв компанія «AgriAnalytyca» за підтримки проєкту USAID «Агросільрозвиток» розробила онлайн-платформу «Кабінет Аграрія», учасниками якої також є чимало банків та установ, які пропонують аграрію потрібні йому інвестиції за найвигіднішими умовами.

NB: Серед переваг та можливостей онлайн-платформи «Кабінет Аграрія» можна назвати такі:

  1. Інформація про всі фінансові можливості зібрана в одному місці — фінансові продукти та партнерські програми від банків, державна фінансова підтримка, постачальників насіння, ЗЗР, добрив, техніки та обладнання, покупців сільськогосподарської продукції та продукції переробки зі всього світу. Дані оновлюються в режимі реального часу.
  2. Не потрібно витрачати багато часу на з’ясування великої кількості деталей, адже всі дані про кредитні програми чи держпідримки, вимоги від фінустанов та список необхідних для подачі документів згруповані в профілі кожної окремої фінансової пропозиції.
  3. Подання заявки онлайн на фінансування здійснюється автоматично, користувач може вибрати оптимальну фінансову пропозицію, яка підходить під умови конкретно його господарства. Статус заявки можна перевірити в будь-який час.
  4. Під час подачі онлайн заявки на фінансування автоматично здійснюється аналіз фінансово-господарської діяльності. Це дає можливість кредитору прийняти попереднє (приблизно на 80%) рішення про надання фінансування протягом 1 дня. Таким чином аграрій не витрачає час та ресурси на підготовку повного пакету документів та доставку їх у банк для отримання попереднього рішення.
  5. Зареєстроване в системі сільськогосподарське підприємство може швидко знайти постачальника чи покупця продукції й укладати з ними контракти на вигідних та безпечних для себе умовах. Водночас покупці продукції також активно шукають надійних партнерів, тому надають перевагу зареєстрованим в «Кабінеті Аграрія» господарствам.
  6. В «Кабінеті Аграрія» можна замовити будь-які консультації (бухгалтерські, фінансові, юридичні), вибрати бажану дату та час, а також спосіб проведення консультації (телефон, Skype, виїзна).

Таким чином продукт буде корисним для ведення бухгалтерських документів та звітності перш за все дрібним господарствам та фермерам-одноосібникам, які не мають можливості тримати бухгалтера у штаті. Потрібно лише вносити первинну документацію по факту її надходження на підприємства, а усі необхідні проведення документів будуть сформовані програмою автоматично. Фермеру лише залишається подати звітність у відповідні контролюючі органи.

Як розповідає керівник з розвитку партнерських програм компанії «AgriAnalytica» Анна Бендерська, участь у платформі, крім цього, має ій інші додаткові переваги.
Починаючи з цього року компанія спільно із декількома банками уже почала розробляти кредитний продукт на покупку землі строком на 10 років.

— Головним у пакеті документів буде бізнес-план для фермерів і буде обов’язковим коректне ведення бухгалтерського обліку на підприємстві, фінансових та статистичних звітів. Він буде інтегрованим у “Кабінет Аграрія”, тож користувачам платформи отримати кредит буде простіше, і вони отримають доступ до коштів на покупку землі одними із перших, — запевнила вона.

Вона підкреслила, що однією з опцій «Кабінету Аграрія» якраз і є можливість складання бізнес-плану під ваші потреби, із можливістю оперативної зміни даних, за потреби.

NB: «На сьогодні є можливість придбати доступ на рік це коштуватиме 5 тис. грн, якщо платити помісячно — 1 тис. грн. Також доступний пробний період, коли за кожним сільгоспвиробником закріплюється консультант, а послуги та опції програми надаються безкоштовно», — говорить Людмила Тимошенко.

Ірина Глотова, спеціально для gh.in.ua

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram