Світовий попит на мед зростає в середньому на 5% щорічно. В задоволенні цього попиту Україна відіграє одну з провідних ролей — за обсягом експорту меду в 2017 р. займала третє місце після Китаю та Аргентини.

Продукція вітчизняних пасічників відома в 40 країнах, а річна квота на безмитний ввіз меду в Євросоюз повністю вибирається вже в першій декаді січня. Але і митна ставка в 17,3% не зупиняє український експорт меду в Європу, повідомляє AgroPortal.ua.

Виробництво цього корисного продукту пережило спад протягом 2014-2016 років, і в позаминулому році почала відновлюватися. Поки не вдалося компенсувати втрату Криму і частини Донбасу, але цей момент вже не за горами.

— Каталізатором подальшого збільшення збору меду повинен стати перехід на нові європейські стандарти якості до кінця 2019 року. Це ще ширше відкриє двері на ринки не тільки ЄС, а й решти світу. Для збільшення цінності своєї продукції все більше українських пасічників отримують еко-сертифікати, що практично автоматично подвоює їх виручку від продажів, — пояснюють експерти Pro-Consulting.


Однак далеко не всі приватні пасіки мають можливість проводити передпродажну підготовку і розфасовку меду. Тому є необхідність у створенні спеціалізованих підприємств в цьому напрямку, що буде вигідно як бджолярам, ​​так і власнику даного підприємства. Аналітики підрахували рентабельність створення подібного переробного комплексу потужністю 5 тис. тонн меду в рік.

— Розміщувати підприємство найкраще в районі максимальної концентрації невеликих виробників, що дозволить оптимізувати логістику поставок. Особливі вимоги повинні пред’являтися до екологічної чистоти регіону розміщення, оскільки це дасть можливість отримати сертифікат еко-продукції і продавати мед за вищою ціною, — вважають фахівці.

У загальних інвестиційних витратах найбільш капіталомісткої статтею є власне закупівля меду 63,6%. Устаткування виробничої лінії і складського комплексу становить 19,1% і 7,7% відповідно.

— Після 9 місяців, відведених на організацію підприємства, воно починає закуповувати мед у пасічників, приводити його в товарний вигляд і продавати на ринок. Період окупності даного проекту складає трохи більше року (13,3 місяців) з урахуванням дисконту, — підрахували фахівці.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram