Після отримання агропідприємством ліцензії на зберігання пального, воно може потрапити під фактичну перевірку фіскальною службою. Її результатом може стати анулювання ліцензії або штраф у розмірі 500 000 грн. Про те, з якими проблемами можуть зіштовхнутись агровиробники та як їх уникнути, роз’яснила Юридично-консультаційна служба Всеукраїнської аграрної ради (ВАР).

Штраф загрожує, якщо:

1. Ліцензія на зберігання пального отримана після придбання пального (абз. 8 ст. 17 Закону № 481). Рекомендуємо оформити договори оренди транспортних засобів з юридичними особами таким чином, щоб була можливість все отримане пальне розмістити в баках транспортних засобів

2. Ліцензія на зберігання пального видано податковим органом з порушенням встановлених строків на видачу ліцензії. Потрібно звернутись до суду про визнання дій/бездіяльності податкового органу незаконною та зобов’язати видати ліцензію граничним строком, встановленим для видачі ліцензій.

3. У суб’єкта господарювання була анульована ліцензія на зберігання пального, але пальне у період відсутності ліцензії купується. У разі анулювання ліцензії рекомендуємо одразу подавати документи на отримання нової ліцензії на зберігання пального. Придбавати в цей період пальне (у період відсутності ліцензії) можна лише в об’ємах, що дозволяють розмістити пальне в баках транспортних засобів (власних/орендованих).

4. Факт зберігання придбаного пального платником. Тобто, якщо платником пальне було придбане у оператора, але його зберігання здійснювалось іншою особою, правопорушення відсутнє.

5. Зберігання у спеціально пристосованому для цього місці зберігання. Тобто, якщо придбане пальне перебуває у паливних баках транспортних засобів, правопорушення відсутнє.

Анулювати ліцензію можуть у випадку:

1. Якщо у заяві на видачу ліцензії зазначено об’єм резервуару/цистерни без урахування градуювальних таблиць (лише номінального об’єму, який може відрізнятись від фактичного).Фактичний об’єм резервуару/цистерни вираховується на підставі саме градуювальних таблиць.

Проведення метрології резервуару/цистерни включає в себе, зокрема, виготовлення градуювальних таблиць. Тому необхідно зазначати у заяві на отримання ліцензії на зберігання пального фактичний об’єм резервуару/цистерни з урахуванням градуювальних таблиць.

2. Розробку та затвердження градуювальних таблиць здійснено експертом.

Наказ Мініпалива та енергетики України № 281/171/578/155 від 20.05.2008.4.3.2.4. Градуювальні таблиці на резервуари, що перебувають в експлуатації, затверджує керівник територіального органу Держспоживстандарту України або керівник повірочної лабораторії, уповноваженої на здійснення повірки резервуарів.

Необхідно здійснювати замовлення на розробку та затвердження градуювальних таблиць у територіального органу Держспоживстандарту України або повірочної лабораторії, уповноваженої на здійснення повірки резервуарів. Наприклад, уповноваженим органом є ДП «Всеукраїнський Державний науково-виробничий центр Стандартизації, метрології, сертифікації та Захисту прав споживачів» (ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ»)

3. Не проведено повірку резервуару/цистерни

Наказ Мініпалива та енергетики України № 281/171/578/155 від 20.05.2008.
Повірка резервуара – сукупність операцій, які виконуються з метою визначення місткості і градуювання резервуара, складання і затвердження градуювальної таблиці.
4.1.3 Повірці згідно із Законом України “Про метрологію та метрологічну діяльність” підлягають вертикальні і горизонтальні резервуари, вимірювачі температури, рівня та густини, металеві рулетки з вантажем, метроштоки, рівнеміри, ПРК і ОРК, об’ємні лічильники, ваги, залізничні та автомобільні цистерни та інші ЗВТ, що використовуються під час визначення об’єму та маси нафти та нафтопродуктів.

4.3.2.5 Періодична повірка резервуара виконується після завершення терміну дії градуювальної таблиці, після капітального ремонту та за умов внесення до резервуара конструктивних змін, які впливають на місткість резервуара.

Проведення метрології резервуару/цистерни охоплює, зокрема, повірку та видачу технічних паспортів на резервуари.

Особливості проведення податковими органами фактичних перевірок:

    • Фактична перевірка проводиться без попереднього повідомлення платника податків;
    • Предметом перевірки є лише ті питання, які прямо зазначені в наказі та направленні на перевірку, які мають бути надані платнику податків перед її початком;
    • Під час фактичних перевірок з питань дотримання вимог законодавства в частині зберігання палива, основними первинними документами, які досліджуються є: документи на придбання пального; 20-ОПП щодо транспортних засобів платника; документи, що підтверджують витрати пального тощо.
    • Відсутність керівника платника під час перевірки не є підставою для її непроведення;
    • В разі відсутності/ненадання платником первинних документів, перевіряючими складається акт про відсутність документів, відмова від підписання якого не впливає на висновки перевірки;
    • У разі відмови від отримання/підписання акту перевірки, податковий орган направляє його засобами поштового зв’язку. На дійсність висновків акту перевірки відмова платника не впливає.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram