Китай планує розпочати масштабний імпорт соєвого шроту з Бразилії

Китай планує розпочати масштабний імпорт соєвого шроту з Бразилії, оскільки зіткнувся з внутрішнім дефіцитом. Однак, як повідомив GrainTrade, учасники ринку сумніваються, що переробники займатимуться імпортом, навіть в разі отримання дозволу на це.

Китай є найбільшим світовим виробником та споживачем соєвого шроту. Ще у липні цього року розпочалось зменшення обсягів імпорту сої до КНР. Це привело до скорочення пропозицій соєвого шроту на внутрішньому ринку та зростання цін.

За даними китайської митниці, імпорт сої у ІІІ-му кварталі зменшився у порівнянні з відповідним періодом минулого року на 9,1%. Внаслідок цього гуртові ціни на соєвий шрот за місяць виросли на 5,6% та вже на 61% перевищують торішній рівень.

Аналітики очікують, що в листопаді Китай збільшить імпорт сої до 7,5 млн т, а у грудні — до 9,5 млн т на тлі активних закупівель у США. Проте щомісяця потрібно повертати 1,5 млн т сої до держрезервів, які окремі переробники зменшили, намагаючись скоротити дефіцит.

NB: За даними S&P Global Platts, китайський попит на найближчі поставки сої лишається не закритим. Так, на 14 листопада при попиті на грудневі поставки у 6 млн т закрито лише 76% або 4,6 млн т,. Закриття січневих поставок складає лише 25%.

Китайські покупці чекають зниження цін на сою у січні, коли Бразилія почне збирати свій рекордний врожай. Після нещодавнього дозволу на імпорт до Китаю бразильської кукурудзи, влада КНР розглядає можливість масштабного імпорту з Бразилії ще й соєвого шроту. Процес оформлення відповідних документів триває і може завершитися найближчим часом. Ринок ж обговорює, як це вплине на комбікормові заводи Китаю та загалом на світовий ринок сої.

Китайські виробники повідомляють про доступні пропозиції грудневих поставок бразильського шроту, які прибудуть до країни вже у лютому. Проте учасники ринку сумніваються, що переробники займатимуться імпортом в разі отримання відповідного дозволу, оскільки не мають потрібного досвіду та звикли купувати шрот на місцевому ринку в юанях, а не в валюті. Крім того, існують ризики втрати якості, оскільки транспортування з Бразилії до Китаю триває місяць, і морські умови можуть збільшити вміст вологи.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram