Значення паливно-мастильних матеріалів для агропідприємства важко переоцінити. Їхня вартість грає вирішальну роль у плануванні бюджету. Це основна стаття витрат на утримання автопарку. Саме тому контроль палива на підприємстві надзвичайно важливий. Більше того, якщо ви ще не знаєте як у вас на підприємстві відбувається моніторинг палива та не контролюєте цих процесів — то починайте вже сьогодні. Бо від того, що ми вам розкажемо у вас побіжать «мурашки по шкірі». Пропонуємо досвід компанії, яка вже більше 10 років на ринку якісного GPS моніторингу та обслуговує більше 22 тисячі об’єктів.
Уявіть собі, що у вас щодня з підприємства зникає мінімум 50 літрів пального. Під час обробітку поля. На заправці. В автопарку. Якщо обрахувати всі «зливи на ліво», а тоді помножити на 365 (більше 18 тис. літрів!), то стає трохи не по собі.
— Нам розповідають, що 40-50 літрів за один день витрачається «на сторону». Це ще кажуть, «нормально». У нас були такі випадки, коли служба безпеки побачила на датчиках, що палива не стало… Приїхали на поле. Це був вечір. І виявили — тракторист почав зливати і заснув. На полі була ціла калюжа палива…— говорить директор компанії «Overseer» Сергій Степаненко. — Досить часто придумують інші схеми: зливають по 1-1,5 літри палива у пляшки. Доїжджають до лісосмуги і там викидають. Ввечері приїжджають і збирають. Розповідали, що примудряються ставити крапельниці в шланги і таким чином зливають… Коли ж ми встановлюємо наші системи, то таких зливів палива вже не має. Ми ставимо лічильники на бак. Інші трекери. Моніторимо дані. Таким чином, можемо отримати економію від 20-30% за рік. Але не тільки на транспорті відбуваються крадіжки. Це роблять, на жаль, і на заправках. Тому ми, як правило, обладнуємо увесь замкнений цикл паливних підприємств. Це і цистерна, і паливно-роздаткова колонка, і мобільні автозаправники. Тоді ми, дійсно, бачимо усі витрати палива.
Як же вберегтись від такого хаосу та почати не працювати на паливо, а заробляти на ньому?
Все просто. Почати контролювати та моніторити. Також ви можете застосовувати сучасні технології (наприклад, компанії «Overseer»).
Що вам це дасть?
- Автоматизація процесів ведення бізнесу;
- Економія часу та коштів на підприємстві;
- Гнучкі системи для побудови звітів;
- Інтеграція з 1 С та іншими ERP системами;
- Мобільний клієнт для iOS та Android.
Вагомі мінуси, які не дають даній системі показати точні дані:
- Недостатнє покриття території України GPS («білі плями зв’язку»);
- Похибки.
Поради фахівці
- Слідкуйте за власною та найманою технікою
(Встановлюйте GPS трекер)
Отримуємо:
- Відображення реального місцезнаходження транспортного засобу в режимі онлайн;
- Відображення маршруту на карті;
- Датчик включення запалення та іншого;
- Лічильник мотогодин (не враховуючи навантаження);
- Пробіг;
- Середня та максимальна швидкість;
- Витрати пального за нормою;
- Відображення маркерів запинок, стоянок та порушень.
Яка задача GPS трекера?
- Підключитися до шини, не викликаючи ніяких зовнішніх впливів на передачу даних;
- Вміти розшифрувати дані і виділити ті, які потрібні для користувача, передати їх у систему моніторингу.
Контролюйте пальне за допомогою датчика рівня пального (ДРП)
(Встановлюйте GPS трекер; ДРП в бак)
Отримуємо:
- Відображення місцезнаходження в режимі онлайн;
- Пробіг;
- Витратити палива на мотогодину або п/100км;
- Показник рівня пального у літрах;
- Витрачено палива за вибраний період;
- Всього палива заправлено за вибраний період;
- Всього палива злито за вибраний період;
- Сповіщення про зливи/заправки (смс, e-mail та ін).
Контролюйте пальне за допомогою лічильника
(Встановлюйте GPS трекер; Лічильник витраченого пального)
Отримуємо:
- Лічильник мотогодин;
- Лічильник пробігу;
- Витрати палива на мотогодину;
(по проточному лічильнику);
- Всього палива витраченого за вибраний період;
- Контролюємо все паливо, яке потрапляє безпосердньо в камеру згорання.
Застосовуйте зчитування даних з CAN шини
(GPS трекер, ALL-CN300 для зчитування даних, GPS трекер з можливістю читання даних з 2-х CAN-шин, безконтактний зчитувач)
Отримуємо:
- Індикатор запалювання;
- Мотогодини (враховуючи навантаження);
- Пробіг та Швидкість транспортного засобу;
- Загальну витрату палива;
- Рівень палива;
- Позицію педалі акселератора;
- Температуру та Оберти двигуна.
Що таке CAN?
CAN (англ. Controller Are Network — мережа контролерів) — промисловий стандарт мережі, перш за все, на об’єднання у сітку різних виконавчих датчиків і приладів. Режим передачі: послідовний, пакетний, широкомовний.
NB: CAN розроблений у середні 1980-х компанією Robert Bosch GmbH і на даний час широко використовується в технологіях «розумного будинку», промислової автоматизації, автомобілебудуванні й інших областях.
Через шину CAN у транспортному засобі проходить обмін даними між приладами, у тому числі такими корисними як:
- рівень палива;
- витрати палива (миттєвий і накопичувальний /абсолютний);
- показники одометра;
- температура двигуна;
- оберти двигуна;
- процент навантаження на двигун;
- навантаження на осі;
- заповнення бункера зерна;
- включення/відключення різних агрегатів та ін.
Використовуйте додаткове обладнання
(Карта ідентифікації водія, зчитувач карти, мітка причіпного)
Отримуємо:
- Ідентифікація водія,
- Ідентифікація причіпного обладнання;
- Автоматична прив’язка до об’єкта;
- Фіксування часу роботи водія;
- Витрати по конкретних водіях, пробіг та ін.
Контролюйте видачу пального на АЗС
Загальна кількість виданого пального з АЗС за вибраний період.
Контролюйте рівень палива у цистернах та видачу з них
(GPS трекер, Ідентифікація водія або заправщика, реле блокування, Лічильник витраченого пального, ДРП для відображення рівня пального).
Такі й інші системи моніторингу та автоматизації, контроль палива та детальний моніторинг діяльності агропідприємств дасть можливість вам максимально ефективно управляти власним бізнесом та мінімізувати витрати.
Підготувала Ірина Прохорчук
Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram