Редакція GrowHow.in.ua 2023-02-23
Пріоритетними методами маркетингу для українських компаніїу 2023 році будуть розвитку диджитал-каналів, впізнаваності бренду та пошуку нових активаційних платформ. Як повідомила GrowHow пресслужба Європейської бізнес асоціації (ЄБА), про це свідчать дані опитування маркетологів та комунікаціників членських компаній.
На розвитку диджитал-каналів планують зосередитись 67% опитаних. Впізнаваність бренду розвиватимуть 58%. А 38% займатимуться пошуком нових активаційних платформ.
Головним пріоритетом на цей рік 55% комунікаційників вважають формування репутації; 52% — розвиток внутрішніх комунікацій і 47% — посилення присутності в інформаційному полі.
NB: Основними викликами 2022 р. респонденти назвали роботу в умовах відсутніх або обмежених бюджетів (63%), ускладненого планування проєктів (62%) та високого рівня професійної втоми та вигорання (57%).
В асоціації зазначили, що з початком повномасштабного вторгнення компаніям здебільшого довелось відмовитись від офлайн заходів, спонсорських і розважальних активностей, прямої реклами, традиційних форматів комунікації. Також компанії скоротили співпрацю з підрядними організаціями, агенціями та інфлюенсерами.
Натомість бізнес змістив фокус на коропоративну соціальну відповідальність, соціальні та благодійні проєкти, внутрішні комунікації, взаємодію з міжнародною аудиторією, антикризові активності, посилив розвиток соцмереж та власних медіа.
— Компанії намагаються утримати команди, натомість скорочують бюджети. Так, 37% опитаних запланували зменшення бюджетів у 2023 році, 36% залишать їх без змін, і тільки 15% запланували збільшення, — розповіли у ЄБА.
Нагадаємо, на початку 2022 р. (до повномасштабного вторгнення) 49% закладали збільшення бюджетів на PR та маркетинг.
68% компаній зазначили, залишать PR/маркетингові команди без змін, 20% — найматимуть нових людей, і 7% — скорочуватимуть штат. Наразі 43% опитаних компаній залучають до роботи агенції, що надають PR/маркетингові послуги (на початку 2022 р. таких було 61%).
Експерти ЄБА заувжили, що цьогоріч перед PR та маркетинг фахівцями постане низка викликів:
- неможливість прогнозування і планування;
- перенасиченість інфопростору;
- вихід на нові ринки;
- робота на деокупованих територіях;
- мотивація команди;
- вимірювання ефективності;
- баланс між публічністю та безпекою, а також продуктовою і соціальною комунікацією.
Участь у опитуванні взяли 75 спеціалістів членських компаній ЄБА. 52% з них — PR фахівці, 39% — маркетологи, 9% — інші дотичні спеціальності. Опитування проводилось з 9 до 17 лютого 2023 р.
Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram