Бізнес просить продовжити термін дії “зернової угоди” та включити до неї Миколаївський порт

Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА) звернулася до ООН та Посольства Туреччини в Україні з наполегливим проханням зробити все можливе для продовження дії “зернового коридору”, приєднавши до нього Миколаївський порт.

Також бізнес просить збільшити кількість перевірок на добу суден з українською сільськогосподарською продукцією. Як йдеться у зверненні, станом на 6 жовтня “зерновим коридором” вже відвантажено понад 280 суден з більш ніж 6 млн тонн с/г продукції до країн Азії, Африки та Європи. Це свідчить про те, що бізнес довіряє Зерновій ініціативі та готовий збільшувати обсяги перевалки вантажів.

Водночас, підприємці бачать деякі логістичні труднощі, які перешкоджають українському експорту аграрної продукції. Зокрема, за інформацією комітету зернових та олійних культур ЄБА, на початку жовтня кількість перевірок суден з українською аграрною продукцією вже зменшилась до 15 на добу. Це означає, що у чорноморських портів “Великої Одеси” (Одеси, Чорноморськ та Південний) вдвічі скоротиться завантаженість, а час простою суден збільшиться.

— Судновласники та експортери зерна понесуть серйозні витрати через затримки суден. За підрахунками експертів комітету асоціації, на обробку одного судна витрачається 25 днів, з яких 9 днів — перевірка Спільного координаційного центру на шляху до України. Ще по 3 дні займають перехід до порту завантаження та саме завантаження. 2 дні йде на перехід назад до Босфору, 9 днів — перевірку Спільного координаційного центру у зворотному напрямку, — йдеться у зверненні, наголошуючи, що наслідком такої ситуації є зростання цін на українське зерно.

На думку зернової бізнес-спільноти ЄБА, щоб уникнути великого скупчення суден, необхідно здійснювати не менше 25 перевірок на добу. Крім того, є занепокоєння, що при існуючій затримці з перевірками Спільного координаційного центру, багато суден можуть застрягти в Босфорі в очікуванні цієї перевірки, яка може взагалі не відбутися, якщо Зернова ініціатива не буде продовжена.

Також бізнес-спільнота наполягає на включенні до “зернової угоди” Миколаївського морського портового вузла. Експерти наголосили, що саме через нього минулого року пройшла майже третина загального обсягу експорту зернових з портів України. Тому він важливий для ефективного подолання продовольчої кризи у світі.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram