Бізнес пропонує побудувати новий експортний коридор через Польщу до країн Балтії

Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА) пропонує побудувати нову залізничну колію стандарту 1520 мм через територію Польщі до країн Балтії.

У бізнес-спільноті вважають, що цей шлях може бути стратегічною альтернативою для експорту до польських та литовських портів. Актуальність розбудови альтернативних експортних шляхів виникла через ускладнення ситуації з експортом українського зерна через чорноморські порти. Зокрема, через порушення домовленостей зі сторони рф, подальше функціонування «зернового коридору» опинилося під питанням.

Представники ЄБА вже звернулися з відповідною пропозицією до Президента Польщі Анджея Дуди та Прем’єр-міністра Польщі Матеуша Моравецького. Передбачається, що ширококолійна залізниця з’єднає українську та литовську залізничні мережі, а також приєднає до них порт Гданськ. Це тривалий процес і, за підрахунками експертів, може зайняти до 5 років. Тому бізнес пропонує подумати про це вже зараз.

Одним з найбільших і найближчих до України європейських портів є порт Клайпеда (Литва). Він має значні перевалкові потужності, які не використовуються повною мірою через різницю в стандартах залізничних колій.

NB: У країнах Балтії, як і в Україні, ширина колій складає 1520 мм. У Польщі — 1435 мм. При сполученні з Польщею виникають труднощі з переходом потягів на європейську колію та навпаки.

На думку експертів, прокладення ширококолійної залізниці через територію Польщі дозволить здешевити транспортування вантажів та підвищити мобільність населення всіх залучених країн. Реалізація такого проєкту також зменшить дефіцит рухомого складу, спростить логістику для Республіки Польща при імпорті/експорті товарів з/до країн Балтії та їх портів.

Важливою перевогою такої колії називають також зменшення шкідливого впливу автотранспорту на навколишнє середовище при залученні додаткового транзитного вантажопотоку. Це сприятиме досягненню цілей Стратегії сталої і розумної мобільності ЄС. Також колія дасть змогу інтегрувати і розвивати залізничне сполучення з Україною та убезпечити Україну від російського шантажу щодо транспортних коридорів.

Бізнес, що працює в Україні, налаштований використовувати такий транспортний коридор для експорту продукції сільськогосподарської діяльності, металургії, гірничодобувної та хімічної промисловості, будівельних матеріалів, нафти та нафтопродуктів, інших товарів, а також гарантувати використання коридору в майбутньому, — розповіли у ЄБА.

У бізнес-спільноті сподіваються на розгляд можливості будівництва такої ширококолійної залізниці і впевнені, що реалізація проєкту забезпечить значний позитивний економічний ефект як для Республіки Польща, так і для України, не лише за рахунок збільшення експортно-імпортних потужностей, а й внаслідок об’єднання економічного простору Польщі, країн Балтії та України.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram