Українська зернова асоціація оновила свій прогноз врожаю в поточному році, зменшивши його до 64,5 млн т. Це пов’язано в першу чергу зі зменшенням майже на 1 млн га площ (до 18 млн га), з яких можливо зібрати врожай. Попри завзятість та сміливість українських аграріїв є об’єктивні перешкоди для збору врожаю на замінованих, окупованих площах та знищених посівах. Нагадаємо, що попередній прогноз врожаю складав 69,4 млн т.

Експорт з України за цих умов у 2022/2023 маркетинговому році все ж може скласти 32,8 млн т за умови збереження морського шляху експорту та розширення пропускної здатності переходів на кордонах України. При цьому, при перехідних залишках на початку сезону в 26 млн т зернових та олійних, в 2022/2023 МР залишки складуть 30,5 млн т зернових та олійних.

Врожай пшениці в Україні цього року можемо очікувати на рівні 19 млн т. При цьому перехідні запаси пшениці минулого врожаю складали більше 10 млн т. Експорт пшениці в 2022/2023 МР з врахуванням великих перехідних запасів може скласти близько 10 млн т пшениці, а перехідні запаси на кінець сезону складуть 12 млн т.

Прогноз врожаю ячменю теж знизився і складає — 5,4 млн т (в 2021 — 10,1 млн т), а експорт в 2022/2023 МР можна очікувати на рівні 2 млн т.Врожай кукурудзи в новому сезоні можна очікувати на рівні 24 млн т (в минулому році 37,6 млн т), при цьому експорт може скласти близько 10млн т.

Врожай соняшнику не змінився й очікується на рівні 9 млн т (в 2021 — 16,9 млн т), а експорт на рівні 6 млн т з врахування перехідних запасів з минулого сезону на рівні 5,8 млн т. Переробка соняшника на олію може сягнути 7 млн т (минулого сезону 10 млн т).

Врожай ріпаку попередньо склав 3 млн т (в 2021 — 2,9 млн т), при цьому експорт 2022/2023 МР очікується на рівні 2,8 млн т. Врожай сої очікуємо на рівні 2,2 млн т (в 2021 – 3,5 млн т), а експорт 2022/2023 МР можна очікувати на рівні 1,8 млн т.

— Загалом експорт зернових та олійних у 2022/2023 МР можна очікувати на зазначеному рівні, якщо збережеться робота українських чорноморських портів на експорт. Експорт зерна через українські порти та забезпечення безпеки мореплавства в Чорному морі є єдиним шляхом швидко та ефективно постачати українське зерно до країн, які вкрай його потребують. Брак і дорожнеча продовольства  може спричинити за оцінками ООН голод в багатьох бідних країнах світу, масові протести та заворушення, і як наслідок масову міграцію людей з країн Африки та Близького Сходу до ЄС. Навіть за нинішніх умов, ми бачимо велику продовольчу інфляцію у світі, і навіть в країнах Європи вона досягає 8-12%, — коментують в УЗА.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram