Через російське військове вторгнення більшість портів України заблоковані. Ті, які продовжують роботу можуть забезпечити лише до 10% товарообігу, який здійснювався водним транспортом у мирний час. Про це під час брифінгу в Українському медіацентрі заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков.

За його словами, до повномасштабної війни більше 75% зовнішнього товарообігу держави відбувалось саме через морські шляхи. Зокрема, через порти, які на сьогодні зачинені або заблоковані проходило більше 90% загального товарообігу.

— Після 24 лютого вихід суден з портів Південний, Миколаїв, Ольвія, Одеса, Чорноморськ, Білгород-Дністровськ став неможливим. Вони працюють виключно із вантажами та флотом, який станом на 24 лютого був під обробкою. Це діяльність десь на 20% у порівнянні з мирним часом, і виключно обробка залізничного та автомобільного транспорту всередину країни, — зазначив Юрій Васьков.

Зауважимо, що у звичайному режимі працюють дунайські порти — порт Усть-Дунайський, порт Ізмаїл та порт Рені.

— У цифрах, за підсумками квітня у порівняні з лютим цього року, переробка збільшилась майже у 4 рази. У квітні на експорт та імпорт ми переробили десь 850 тисяч тонн, з них 450 тисяч тонн — це аграрні вантажі. Але у порівняні з мирним часом — це десь до 15% від загального товарообігу, — додав Юрій Васьков.

Дніпро теж не можна задіяти у логістиці, оскільки останній шлюз у Каховці також захоплений окупантами. Так, разом із західними кордонами, де відбувається експорт та імпорт залізничним та автомобільним транспортом, загалом Україна зможе вивести/прийняти близько 35% експорту та імпорту, у порівняні із необхідністю та наявністю тих вантажів, які очікують відправлення на експорт.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram