Сушка фруктів і ягід в даний час знаходиться в тренді здорового харчування, особливо якщо мова йде про сушіння без використання цукру. За інформацією аналітиків EastFruit, експорт сухофруктів з України в листопаді 2019 року зріс на 84%  порівнянню з жовтнем і перевищував показники листопада 2018 року на 36%. В цілому ж за перші шість місяців сезону 2019/20 років з України було експортовано 0,9 тис. тонн сухофруктів — на 18% більше, ніж за такий період попереднього сезону.



Попри зростання експорту, Україна традиційно залишається нетто-імпортером сухофруктів, оскільки кліматичні умови країни не дозволяють масово сушити фрукти та ягоди під сонцем, без використання твердого палива, електроенергії, газу або інших джерел енергії. За перші шість місяців сезону, в Україну було завезено близько 4,8 тис. тонн сухофруктів — тобто імпорт перевищував експорт приблизно в п’ять разів. Головними постачальниками сухофруктів в Україну традиційно є Туреччина і країни Центральної Азії, такі як Узбекистан і Таджикистан. Серед великих постачальників сухофруктів в Україну також Чилі, Аргентина, Молдова і Китай.

— Ми відзначаємо значне зростання інтересу до виробництва сухофруктів в Україні в останні роки, попри зростання вартості енергії на внутрішньому ринку. Однак, з огляду на необхідність витрачати енергію на сушку, українські виробники можуть створювати підприємства, що виробляють продукцію високої якості, яке неможливо отримати при сушінні продукції під сонцем в країнах Центральної Азії, — зазначає Андрій Ярмак, економіст інвестиційного департаменту Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО).

Напрямок виробництва та експорту сухих овочів поки що відстає від фруктів. Кілька років тому, з ініціативи проєкту «АПК-Інформ: овочі та фрукти», компанія Nestle провела спільно з «АПК-Інформ: овочі і фрукти» великий форум для всіх охочих зайнятися цим бізнесом в Україні, пояснюючи всі нюанси цього бізнесу. Після цього кілька років велися переговори з потенційними виробниками сушених овочів. Однак проєкт так і не був реалізований. Його вартість оцінювалася в $ 10-15 млн і більше. Головною причиною, по якій українські овочівники відмовлялися від створення підприємств по сушці овочів, була відсутність розуміння специфіки маркетингу на внутрішньому ринку та експорту цих специфічних товарів, оскільки гарантій закупівлі продукції до початку її виробництва не давала жодна компанія.

Тому, на сьогодні, найбільші виробники харчових продуктів України, в рецептурах яких використовуються сушені овочі, переважно імпортують цю продукцію з інших країн.

Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram



Аби не пропустити найцікавішого, підписуйтесь на наш канал-Telegram